Mai mult Lidl. Fără Plus

Ziarul Financiar 30.06.2011

Un număr de 107 magazine care ope­rau până luna aceasta sub brandul Plus au fost deschise simultan cu marca Lidl, marcând practic intrarea pe piaţă a discounterului german.

Mutarea as­cute lupta pe segmentul magazinelor cu preţuri mici estimat la 1,8-2 miliarde de euro anual. În urma acestei operaţiuni, 38 de judeţe din România şi Capitala au cel puţin un magazin Lidl, în timp ce doar trei judeţe - Dolj, Giurgiu şi Sălaj - au rămas deocamdată fără vreun magazin al discounterului german. În fiecare dintre aceste trei judeţe există însă cel puţin un magazin Lidl în construcţie.

Toate magazinele deschise de germani sunt unităţile care au aparţinut anterior reţelei Plus Discount pe care germanii au cumpărat-o anul trecut, niciuna dintre unităţile inaugurate nefiind construită de la zero. Reţeaua germană, unul dintre cei mai agresivi jucători de pe segmentul discounterilor la nivel mondial, a inaugurat toate magazinele în aceeaşi zi, procesul de rebranding realizându-se simultan în toate colţurile ţării.

Forţa financiară a germanilor cu afaceri de zeci de miliarde de euro la nivel mondial le-a permis să investească o sumă importantă în aceste magazine, însă reprezentanţii Lidl nu vor să comunice nicio valoare.