Cum să ajungi la o valoare de 20 de miliarde de dolari din vânzarea de tractoare virtuale şi vaci care dau lapte cu ciocolată

Autor: Adrian Voicu 02.07.2011

Zynga, producătorul jocurilor sociale Farmville, Mafia Wars şi CityVille, ale cărui afaceri vin prin urmare doar din vânzarea de obiecte virtuale în joc, plănuieşte să se lanseze pe bursă.

După mai multe săptămâni de speculaţii, compania a anunţat vineri că a început oferta publică iniţială, IPO ce ar putea evalua compania la 20 de miliarde de dolari, informează Wall Street Journal (WSJ). Compania speră să obţină de la investitori 1 miliard de dolari din vânzarea a 10% din acţiuni.

Lansarea pe bursă a Zynga vine în linie cu alte lansări ale companiilor internet, printre care LinkedIn, Pandora, în încercarea de a exploata apetitul investitorilor pentru astfel de companii.

Totuşi, spre deosebire de celelalte companii, care sunt fără profit sau chiar pe pierdere, afacerile Zynga, companie cu o vechime de patru ani, s-au dovedit de succes. Zynga a anunţat pentru 2010 un profit net de 91 mmilioane dolari la venituri de 597 milioane dolari, în creştere de la o pierdere de 53 milioane dolari pe venituri de 121 milioane dolari în 2009.

"Rata lor de creştere este uimitoar", este de părere Michael Pachter, analist la Wedbush Securities, a cărui firmă nu este implicată în IPO-ul Zynga.

Veniturile Zynga vin aproape în totalitate din vânzarea de bunuri virtuale pentru jocurile dezvoltate de companie, care pot fi jucate şi gratuit. Astfel, pentru bani reali, Zynga vinde jucătorilor tot felul de de obiecte virtuale ce pot fi "folosite" în joc, precum "tractoare" sau "benzină" în FarmVille sau "energie" în CityVille ce permite construirea de structuri.

Deşi nu este obligatoriu să cumperi astfel de "obiecte", acestea îi ajută pe jucători să avanseze mai repede în joc.

În primul trimestru din 2011, 94% din veniturile de 235 milioane dolari ale Zynga au venit din vânzarea de bunuri virtuale, restul venind din publicitate.