IKEA anunţă reduceri de preţuri la nivel mondial. Ajung şi în România?

Autor: Ioana David 06.07.2011

Cel mai mare retailer de mobilă din lume IKEA, cu afaceri de 23,1 mld. euro în anul fiscal încheiat în august 2010, are planuri pentru reduceri de preţuri la nivel mondial, prin eficientizări la nivelul întregului lanţ de producţie şi livrare.

Într-un interviu acordat Wall Street Journal, Mikael Ohlsson, CEO al IKEA, anunţă că gigantul suedez va tăia cu 2-3% preţurile anul acesta la cele peste 10.000 de produse din ofertă, o reducere simiară urmând să fie făcută şi în 2012. Strategia nu este nouă, compania bazându-şi istoria de 68 de ani pe produse low-cost, obţinute prin taieri de cost pe tot lanţul distribuţiei până la client.

Ohlsson a oferit exemplul containerelor folosite pentru transportarea mărfii care nu mai sunt din lemn aşa cum se întâmpla în trecut ci din carton. Noile cutii au jumătate din înălţimea celorlalte, astfel că în acest fel pot fi transportate mai multe mărfuri.

"Odată cu noile containere a trebuit să schimbăm şi stivuitoarele (folosite pentru transport - n.red.): în producţie, în livrare şi în magazine", a spus Ohlsson citat de Wall Street Journal.

Strategia este aplicată la nivelul tuturor operaţiunilor companiei de la folosirea materiei prime, la transport şi asamblare.

În acest fel compania a putut absorbi creşterea preţurilor materiilor prime din ultima perioadă, pe care acum le sfidează, CEO gigantului suedez spunând că nu este îngrijorat de această tendinţă.

Dacă pe de o parte compania se pare că are sub control problema creşterii preţurilor materiilor prime, pe de altă parte există şi unele aspecte care îi dau dureri de cap. Întrebat despre acest lucru, Ohlsson a amintit reglementările excesive din domeniu în Londra, legate de trafic şi infrastructură.

"În UK se doreşte ca retailerii se ajungă în centru, dar acest lucru nu este benefic pentru retailul de mobilă, mai ales cel de volum. Preferăm să fim mai departe de oraş. Autorizaţiile necesită mult timp", a mai spus şeful IKEA.

În zona Londrei, IKEA are patru magazine şi vrea să construiască încă trei.

Probleme similare există şi în Spania, acolo unde compania sesizează potenţial pe termen lung. Compania plănuieşte să investească în 10 noi magazine în Spania, ceea ce ar crea 20.000 de locuri de muncă.

"Piaţa spaniolă de mobilă şi decoraţiuni s-a redus de la 18 mld. euro la aproape 10 mld. euro", spune Ohlsson.

În România, IKEA operează un magazin de mari dimensiuni în zona Băneasa din Capitală, şi are planuri de extindere şi pentru România, care însă nu s-au concretizat până la ora actuală.