Reclama pe Facebook s-a scumpit cu aproape 80%

Autor: Radu Racu 19.07.2011

Preţul anunţurilor plasate pe paginile reţelei de socializare Facebook au crescut cu aproape 80% în ultimul an, reiese din datele furnizate de două agenţii de marketing online, o tendinţă care subliniază migraţia marilor branduri de pe canalele tradiţionale de promovare - televiziune şi presă tipărită - spre mediul online, scrie Financial Times.

Costul per Click pentru anunţurile plasate pe Facebook a crescut cu 74% în ultimul an, conform agenţiei TBG Digital. "N-am mai văzut aşa ceva de la Google încoace", spune Simon Mansell, director executiv al companiei. Efficient Frontier, o altă companie de monitorizare, a calculat un avans de 80%.

Dacă în ultimii ani mediul online ocupa doar o fracţie din bugetele de publicitate ale marilor, companii, dezvoltarea reţelelor de socializare a determinat o migraţie substanţială spre internet. Unul din cele mai relevante exemple este Coca Cola, cu o pagină pe Facebook cu 32 de milioane de fani.

Cifrele sunt publicate înaintea unei mult-aşteptate listări la bursă a reţelei Facebook, estimată pentru primăvara anului 2012.