Consultanţii: E puţin probabil să vedem autostrăzi finalizate anul acesta

Autor: Andreea Neferu 20.07.2011

Scenariul optimist spune că în 2011 s-ar putea construi încă 42 de kilometri de auto­stradă, ceea ce ar duce "reţeaua de autostrăzi" din România la aproape 350 de kilometri. Scenariul pesimist spune că nu se va termina nimic.

A mai trecut o jumătate de an care a început cu la fel de multe promisiuni ca şi anii anteriori în ce priveşte construc­ţiile de autostrăzi. Cu doar 314 kilometri de autostrăzi, România stă la coada ierarhiei UE la capitolul şosele mari, iar anul 2011 nu are semne mai bune, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro).

Ca şi altădată, doar promi­siunile sunt mari. În acest mo­ment, România are în construc­ţie şapte tronsoane de auto­stradă, cu o lungime cumulată de circa 193 de kilometri, la care se adaugă încă două tronsoane de 83 de kilometri, a căror situaţie este incertă însă în acest moment.

De ce incertă? Pentru că în cazul uneia dintre autostrăzi, Cernavodă - Medgidia, lucrurile nu se vor mişca mai devreme de luna august, când vor fi anunţaţi noii constructori ai acestui tronson, al cărui contract cu francezii de la Colas a fost reziliat în aprilie. În colţul opus al ţării, în partea de nord-vest, cel de-al doilea tronson cu probleme, Suplacu de Barcău - Borş, de pe Auto­strada Transilvania, îşi aşteaptă în continuare finan­ţarea.

"Din experienţa anilor trecuţi şi dacă ne uităm de asemenea la stadiul actual al lucrărilor pe aceste tronsoane, ne vom da seama că este puţin probabil să vedem autostrăzi finalizate anul acesta", spune Florin Popa, managing part­ner al companiei de consultanţă în construcţii Vitalis Consulting.

La începutul anului, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) anunţa că anul acesta vom circula pe încă 83 de kilometri de autostrăzi, la care ar fi urmat să se adauge 34 de kilometri de variante de ocolire realizate la standard de autostradă; la jumătatea anului însă, instituţia şi-a schimbat la 180 de grade estimările.

Vom avea doar câteva trosoane inau­gurate parţial, unde se va putea circula doar pe câte o bandă pe sens.

Citiţi mai multe despre motivele pentru care constructorii străini, renumiţi la ei acasă pentru punctualitatea cu care îşi onorează obligaţiile, nu reuşesc să facă acelaşi lucru şi în România în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin (www.bmag.ro).