Declinul Praktiker continuă: vânzările au scăzut cu 28,8% în S1. “Nu sunt semne de îmbunătăţire a situaţiei”

Autor: Cristi Moga 27.07.2011

Vânzările companiei germane Praktiker România, al doilea jucător de pe piaţa de bricolaj, au continuat să scadă şi în cel de-al doilea trimestru al acestui an, cu 28,3%, ducând rezultatele după prima jumătate de an la un minus de 28,8%.

Astfel, Praktiker a vândut în cel de-al doilea trimestru de 42,9 mil. euro, în timp ce rulajul din prima jumătate a anului s-a ridicat la doar 68,7 mil. euro, aproape la jumătate faţă de vânzările de 128,5 mil. euro din prima jumătate a anului 2008, spre exemplu.

"În subsidiarele din afara Germaniei vânzările din cel de-al doilea trimestru au scăzut cu acelaşi nivel ca la începutul anului, iar în România şi Bulgaria a ajuns la două cifre (peste 10% - n.red.) din nou. (...) Ţări precum Grecia şi România au fost zguduite puternic de problemele economice şi fiscale. Drept urmare, piaţa bunurilor de larg consum - şi totodată cererea pentru produse DIY - a scăzut substanţial. Mai mult, pe termen scurt nu sunt semne de îmbunătăţire a pieţelor", se arată în raportul financiar al Praktiker.

Săptămâna trecută directorul general al companiei a demisionat, decizie ce a determinat o creştere de 9% a acţiunilor companiei în aceeaşi zi.

Germanii de la Praktiker şi francezii de la Bricostore au fost primii jucători străini de pe piaţa de bricolaj, veniţi în 2002, dar în ultimii ani au pierdut circa o treime din cota de piaţă câştigată. Praktiker operează o reţea de 27 de magazine, dar în ultimii ani procesul de expansiune a fost oprit aproape total.