Seful BCR: Perspectiva pe termen scurt ramane dura in retail, cat timp nu cresc salariile
Pana cand oamenii nu au mai multi bani in
buzunar, pana nu incep sa creasca salarile si nu creste siguranta
locurilor de munca, este greu de vorbit despre o revenire in retail
banking, spune Dominic Bruynseels, CEO al BCR.
Iar in acest context, eforturile de crestere a volumelor de credite
noi prin promotii cu reduceri de pret se reflecta imediat in mod
negativ in rezultatul bancii.
"Scaderea castigului din marja de dobanda a venit in principal din
faptul ca am redus preturile creditelor pentru a genera volume.
Acesta este costul. Insa cererea e tot redusa pana cand oamenii nu
simt mai multi bani in buzunar, pana nu cresc salariile." Castigul
net din dobanda inregistrat pe primul semestru de cea mai mare
banca de pe piata a scazut cu 15 procente, pana la 392 mil.
Euro.
Bruynseels califica drept mai rea fata de asteptari situatia
portofoliului de IMM-uri, unde ponderea creditelor neperformante a
ajuns la aproape 20 la suta, acest segment suferind in continuare
din cauza cererii slabe.
In schimb, seful BCR remarca o imbunatatire peste asteptari a
calitatii portofoliului de credite de retail, prin scaderea
nivelului neperformantelor ca urmare a politicii din ultimii ani de
concentrare pe creditele cu garantii.
"Pe segmentul corporate incepe sa dea roade accentul pe care l-am
pus in ultimul an pe relatiile cu companii mari si pe zona
infrastructurii. Suntem pregatiti sa finantam lucrari pe 7 din 12
sectiuni din Coridorul IV, ceea ce va insemna mult capital de
lucru, iar aceasta se va vedea in bilantul BCR de anul viitor.
Incasarile din comisioane se vor vedea insa probabil inca din
T4."
Per ansamblu, Bruynseels afirma ca perspectiva pe termen scurt
"ramane dura pe retail, dar mai buna pe
corporate."