UPC: Faţă de primul trimestru am scăzut doar pe cablu analogic
UPC România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală telecom, şi-a îmbunătăţit performanţele în al doilea trimestru din acest an, odată cu reducerea pierderilor de clienţi de pe cablul TV şi creşterile înregistrate pe celelalte segmente de business în raport cu primul trimestru din 2011, potrivit datelor din raportul financiar al companiei americane Liberty Global, proprietarul operatorului.
UPC România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală telecom, şi-a îmbunătăţit performanţele în al doilea trimestru din acest an, odată cu reducerea pierderilor de clienţi de pe cablul TV şi creşterile înregistrate pe celelalte segmente de business în raport cu primul trimestru din 2011, potrivit datelor din raportul financiar al companiei americane Liberty Global, proprietarul operatorului.
Veniturile companiei au scăzut cu 4,6% în primele şase luni, de la 76,6 milioane de dolari la 73,1 milioane de dolari, dar au crescut cu 2,7% în al doilea trimestru, de la 36,4 milioane de dolari la 37,4 milioane de dolari.
Compania notează costurile mai mari în România şi pe alte pieţe
din regiune în privinţa modernizării echipamentelor aflate la
clienţi, mai ales la divizia UPC DTH.
Concurenţa a mâncat din venituri
Potrivit Liberty Global, proprietarul UPC, competiţia ridicată de pe piaţa românească a fost una dintre cauzele declinului liniilor generatoare de venit în prima jumătate a anului, a numărului de abonamente şi a veniturilor în trimestrul al doilea, respectiv primul semestru, faţă de perioadele similare ale anului trecut.
"Competiţia este un factor în întreaga Europă Centrală şi de Est, însă în România ne confruntăm cu o competiţie deosebit de intensă (...) Ne aşteptăm să avem în continuare o competiţie semnificativă în perioada următoare în regiune", se arată în raport.
Compania a anunţat pentru al doilea trimestru 567.700 clienţi pe cablu analogic, în scădere cu 5,4% faţă de trimestrul anterior, 314.700 clienţi pe cablu digital - în creştere cu 3,4% faţă de trimestru anterior. În total compania avea în iunie 904.200 clienţi pe cablu, cu 2,42% mai puţini decât în luna martie.
Compania a continuat să câştige clienţi pe televiziunea prin satelit: 6.500 (plus 2,8%) în al doilea trimestru, astfel că numărul total de clienţi pe servicii video la finele lunii iunie era de 1.124.300, cu 1,23% mai mic decât în martie.
Pe telefonie fixă compania a ajuns la 159.800 clienţi (plus 15.000 de clienţi sau 10,4% faţă de martie), iar pe internet UPC avea 258.000 de utilizatori, în creştere cu 1.800 de utilizatori (0,7%) faţă de martie.
"Odată cu lansarea Fiber Power am repoziţionat produsul de
internet oferind acum cea mai mare viteză de internet din România -
120 Mbps. Această repoziţionare a contribuit la o uşoară creştere a
vânzărilor de abonamente de internet, astfel încât în al doilea
trimestru putem vorbi de o creştere a bazei de clienţi de internet
care în prezent ajunge la 258.000. Segmentul de telefonie fixă a
înregistrat cea mai mare creştere în acest trimestru - 10,5% faţă
de primul trimestru al acestui an, iar numărul clienţilor pe acest
segment a ajuns la 160.000. Odată cu relansarea portofoliului de
telefonie fixă, prin introducerea abonamentelor cu minute incluse,
ne-am concentrat pe promovarea pachetelor 3Play", au comentat
datele oficialii UPC România.
Creştere sub 1%
Per total, numărul total de abonamente al UPC România a fost de 1.540.700 în iunie, în creştere uşoară faţă de martie (plus 1.400 de abonamente sau 0,09%).
Totuşi, în raport cu anul precedent compania înregistrează scăderi ale numărului de clienţi pe serviciile TV şi internet, singura creştere fiind înregistrată pe telefonia fixă.
În contextul în care UPC a continuat să piardă, pe ansamblu, clienţi pe serviciile TV, iar rivalii de la Romtelecom ar putea include în premieră în rezultatele pe T2 şi clienţii preluaţi prin achiziţiile Boom TV şi AKTA Satelit, compania americană ar putea pierde locul doi pe acestă piaţă.