Cosmote: veniturile totale scad cu 1% la 114 mil. euro în T2, dar profitul operaţional creşte cu 21%

Ziarul Financiar 04.08.2011

Veniturile totale ale Cosmote România, numărul trei pe piaţa locală de telefonie mobilă, au scăzut cu 0,9% în trimestrul al doilea, la 114 mil. euro, în timp ce profitul operaţional (EBITDA - înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a urcat cu aproape 21%, la 22,6 milioane euro, datorită performanţelor operaţionale îmbunătăţite în urma integrării Zapp, conform datelor din raportul grupului elen OTE, acţionarul majoritar.



Veniturile din servicii au urcat cu circa 4%, "în pofida condiţiilor economice dificile şi ofertelor foarte agresive de pe segmentul prepaid", conform OTE.


"Extinderea constantă a segmentului business, precum şi performanţa foarte bună pe segmentul de servicii de date, au generat o creştere semnificativă a veniturilor. Ca o consecinţă, veniturile din servicii au crescut cu 7% în al doilea trimestru, comparativ cu trimestrul anterior, în timp ce veniturile din serviciile aferente apelurilor iniţiate au crescut cu peste 4%. De asemenea, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, veniturile din servicii au crescut cu aproximativ 4%", au comentat rezultatele oficialii Cosmote. "În T2 2011, segmentul business a crescut cu peste 10% comparativ cu trimestrul anterior".


Venitul mediu lunar pe utilizator (ARPU) pentru al doilea trimestru al 2011 a crescut cu 9%, până la 5,23 euro, comparat cu T1 2011, "în special datorită introducerii unor oferte competitive şi dedicate nevoilor clienţilor".


Numărul total al clienţilor companiei (inclusiv Zapp) era de 6,595 milioane, dintre care 1,490 milioane aveau contracte de abonament. Faţă de jumătatea anului trecut, numărul clienţilor a coborat cu aproximativ 7%, de la 7,086 milioane.


În primul semestru, veniturile totale ale Cosmote au scăzut cu 3,7%, de la 229,8 milioane euro la 221,3 milioane euro, dar profitul EBITDA a crescut cu peste 25%, la 40,5 milioane euro. Astfel, marja EBITDA a urcat de la 11% la 18,3%.


"În prima jumătate a anului, Cosmote a păstrat un traseu sănătos şi pozitiv. În contextul unui mediu economic dificil, a competiţiei acerbe şi a investiţiilor majore pentru dezvoltarea reţelei de internet în bandă largă şi a serviciilor de date, toţi indicatorii financiari principali au crescut", a spus Konstantinos Apostolou, directorul financiar al Cosmote România. El a adăugat că, în medie, în primul semestru, Cosmote a câştigat 4.000 de clienţi pe lună din alte reţele de telefonie mobilă.