IKEA a vândut cu 22% mai multă mobilă pentru dormitoare
Cornel Oprişan, retail managerul lkea România, cel mai mare jucător din retailul de mobilă, susţine că veniturile pe anul în curs sunt în creştere având în vedere că la toate gamele de produse de mobilier s-au vândut volume mai mari.
Oprişan nu a dat însă detalii privind ritmul de creştere sau valoarea vânzărilor. În anul fiscal trecut (septembrie 2009 - august 2010), compania a avut vânzări de 78 de milioane de euro, în scădere cu 13% faţă de anul precedent. Compania spune că a redus preţul la toate articolele de mobilier în intervalul menţionat.
"În septembrie, după ce vor fi gata, vom face publice rezultatele financiare. Anul acesta am înregistrat o creştere cu 22% la numărul de articole din gama celor de dormitor, bucătării şi textile. Nu am avut nicio gamă de articole la care să scadă cererea", a declarat Cornel Oprişan.
Aproape 3 milioane de români au intrat în magazinul Ikea din zona comercială Băneasa, potrivit lui Oprişan.
Ieri, Ikea a lansat catalogul de prezentare pentru perioada septembrie 2011 - august 2012, unul dintre cele mai importante instrumente de marketing folosite de gigantul suedez. Investiţia în catalog se ridică în acest an la 1,3-1,4 mil. euro.
Suedezii de la IKEA operează pe piaţa românească doar magazinul din centrul comercial Băneasa, deschis în martie 2007, în plin boom al vânzărilor din retail. În acest magazin lucrează 450 de oameni.
"Suntem în discuţii pentru deschiderea următorului magazin IKEA, însă în prezent nu avem niciun contract semnat. Vizăm oraşe cu peste 300.000 de locuitori, ca Timişoara, Iaşi, Cluj, Constanţa, dar şi Bucureşti", a declarat Oprişan.
Fondatorul IKEA este Ingvar Kamprad, unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume. În România, el îşi leagă numele atât de IKEA, cât şi de compania aeriană Carpatair, unde deţine acţiuni.
Piaţa locală de mobilă se ridică la aproape 1 mld. euro. Printre jucătorii care mai activează pe această piaţă sunt Mobexpert, kika şi Elvila.