Romtelecom ar vrea să scape de ştampila de „operator de telefonie fixă“

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 09.08.2011

Compania Romtelecom, unul dintre cei mai mari furnizori de telefonie, internet şi TV de pe piaţă, şi-a relansat ofertele de pachete integrate de servicii, unul dintre obiectivele urmărite fiind şi acela de a poziţiona mai clar operatorul ca un furnizor de servicii integrate.

"Deşi Romtelecom a crescut extrem de agresiv pe pieţele de televiziune şi internet, mulţi clienţi continuă să se uite la companie ca la un furnizor de servicii de telefonie fixă", a declarat Ovidiu Ghiman, director executiv comercial pe segmentul rezidenţial al Romtelecom.

În acest context, compania a lucrat la noua ofertă inclusiv din punctul de vedere al felului în care au fost realizate pliantele de prezentare şi ofertele astfel încât clientului să i se ofere imaginea de ansamblu a serviciilor Romtelecom, în locul unei abordări de tipul telefonie fixă plus încă ceva.

Această schimbare are în vedere şi modul în care clienţii din mediul urban au început să compare ofertele operatorilor atunci când vor să-şi aleagă furnizorul de servicii. "Clienţii din oraşe compară în general ofertele integrate, mai ales atunci când vor să-şi schimbe furnizorul", spune Ghiman. Având drept obiectiv şi schimbarea percepţiei că Romtelecom vinde în principal telefonie fixă şi alte servicii, echipele companiei au lucrat la o nouă ofertă care să fie şi mai uşor de înţeles, a spus Ghiman.

El consideră că noua ofertă, care conţine pachete de telefonie fixă, televiziune şi internet structurate pe trei niveluri din punctul de vedere al cerinţelor consumatorilor (de bază, medii şi avansate), va avea tracţiune pe piaţă. Noua ofertă triple-play (telefonie, TV, net) a companiei este formată din trei pachete, cu tarife de 13, 16 şi 19 euro (fără TVA).

Potrivit companiei clienţii care achiziţionează la pachet cele trei servicii vor plăti o factură cu 33% mai mică decât în cazul în care ar cumpăra separat fiecare serviciu. Pachetele puse în vânzare de Romtelecom nu includ şi servicii de telefonie mobilă - aşa cum procedează rivalii de la RCS&RDS, dar dacă un utilizator cumpără la pachet şi comunicaţii mobile de la Cosmote, el va avea un discount suplimentar de 20 de euro.

De asemenea, spre deosebire de RCS& RDS, Romtelecom nu vinde pachete de servicii care să includă pe lângă telefonie fixă, TV şi internet fix şi internet mobil şi telefonie mobilă sau pachete de net fix şi net mobil.

Romtelecom a lansat totuşi pachete 2 play, care includ fie televiziune şi telefonie fixă, fie internet fix şi telefonie fixă. Şi aceste pachete păstrează structura celor 3play, fiind împărţite în trei categorii (de bază, mediu şi avansat).

O noutate o reprezintă şi faptul că Romtelecom vinde servicii de internet fix împreună cu un abonament la telefonie fixă cu tarif xero (Voce zero). Singura opţiune de a cumpăra net fix de la Romtelecom cu acest abonament Voce zero este abonamentul Clicknet Power cu viteze de descărcare ale datelor de până la 100 Mbps, la un tarif lunar de 8,5 euro (fără TVA).

Ghiman a mai declarat că pe segmentul de date Romtelecom va investi "masiv" în perioada următoare în transferul clienţilor de pe tehnologia ADSL - care permite viteze maxime de download de 20 Mbps pe cea VDSL - care îi permite companiei să ofere net cu viteze de download de până la 50 Mbps prin firele vechi de cupru utilizate prin telefonia fixă. Romtelecom le va oferi clienţilor fără costuri modemurile necesare pentru a utiliza acest serviciu.