Cei care trebuie să schimbe România. Azi, Mircea Tomescu, managing director - Graffiti Public Relations

Autor: Business Magazin 11.08.2011

Cariera lui Mircea Tomescu este împărţită în două etape - cea în care s-a pregătit pentru comunicare şi cea în care a început să lucreze efectiv în acest domeniu.

"Totul a început în 1997, când m-am angajat ca redactor la editura Libra. Apoi am lucrat ca jurnalist şi în 2002 am trecut în zona de comunicare de brand, la Mercury360 şi BBDO", povesteşte Mircea Tomescu. Din 2008, a preluat conducerea agenţiei de relaţii publice a grupului Graffiti BBDO România, unde se ocupă de dezvoltarea şi implementarea strategiei de business, dezvoltarea unor programe de coaching interne şi articularea planului de new business. Practic, din ultimii 14 ani, de când lucrează în industria de comunicare, ultimii patru i-a petrecut în zona de relaţii publice.

"Avantajul meu a fost că am venit în industria de relaţii publice fără vreo idee preconcepută despre ce este şi ce nu este PR-ul. Aşa că nu am văzut piaţa în specializări clasice şi am încercat să devenim consultanţi de afaceri şi de marketing înainte de a oferi servicii de PR", spune Mircea Tomescu. A doua regulă pe care a aplicat-o a fost să încurajeze întotdeauna proiectele inovatoare, chiar dacă riscul de a face greşelie era mult mai mare. "Adevărul este că toată lumea greşeşte. Iar dacă eroarea vine pentru că ţi-ai asumat strategic să încerci ceva nou, atunci ea ne ajută să învăţăm şi să ne perfecţionăm", crede Tomescu.

Unul dintre cele mai importante proiecte pentru care a lucrat a fost licitaţia Petrom pentru campania de CSR (corporate social responsibility), în condiţiile în care echipa pe care o coordona nu avea un istoric bogat de proiecte similare. "Timp de o lună, am radiografiat România sistem cu sistem: sănătate, mediu, energie, infrastructură, comunităţi. La final, aveam 200 de slide-uri de proiecte pe care noi le consideram relevante pentru Petrom şi de impact pentru România. Nu doar că am câştigat încrederea clientului, dar după un an de zile proiectele încep să devină realitate."