Kaufland, cea mai profitabilă reţea de magazine

Autor: Cristina Roşca 24.08.2011

Retailerul german Kaufland a avut anul trecut cel mai mare profit din retailul modern local, anunţând un câştig de 172 de milioane de lei (41 de milioane de euro), de peste două ori mai mare decât cel din anul an­terior, de circa 79 de milioane de lei (18,6 mi­lioane de euro).

Compania, parte a grupului Schwartz, este una dintre cele mai discrete prezenţe de pe piaţa locală, singurele informaţii privind activitatea financiară a companiei fiind cele publicate pe Ministerul de Finanţe în fiecare an.

Din datele publicate de cele 15 reţele de comerţ modern, date aferente anului 2010, reiese nu doar faptul că cei de la Kaufland ocupă prima poziţie în topul celor mai mari profituri din comerţ, ci şi locul secund în topul după cifra de afaceri.

Astfel, compania, cu afaceri de 4,67 miliarde de lei (1,11 miliarde de euro) anul trecut, în creştere cu circa 26% în lei faţă de anul anterior, i-a devansat pe francezii de la Carrefour, şi se poziţionează imediat după liderul local Metro Cash & Carry, care şi-a menţinut şi anul trecut poziţia în top, cu 5,277 miliarde de lei (1,256 miliarde de euro).

Carrefour, prezent pe piaţa locală cu hipermarketurile cu acelaşi nume şi cu supermarketurile Carrefour Market, a obţinut anul trecut o cifră de afaceri totală de 4,32 mld. lei (1,03 mld. euro).

Kaufland a fost anul trecut şi unul dintre cei mai agresivi retaileri în extindere, deschizând 13 unităţi, ajungând la finalul anului la 58 de magazine. Odată cu noile deschideri compania a angajat în 2010 peste 1.700 de persoane, ajungând la 9.993 de angajaţi.

Comerţul pe scurt