Profitul înainte de dobânzi şi taxe al Heineken în România a urcat "semnificativ" în primul semestru

Autor: Vlad Popescu - Mediafax 24.08.2011

Volumul vânzărilor Heineken în România a crescut în prima jumătate a anului cu circa 5%, iar profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) a avansat "semnificativ", datorită unui mix mai bun de preţuri şi scăderii costurilor fixe.

"În România, volumul a urcat cu un procentaj median, de o singură cifră, contribuind la creşterea cotei de piaţă", se arată într-un raport al grupului olandez Heineken.

Volumul vânzărilor de bere ale Heineken în Europa Centrală şi de Est a urcat cu 7,5% în primul semestru, la 25,4 milioane hectolitri, datorită performanţelor bune din Rusia, Polonia, România şi Austria.

Veniturile grupului în regiune au crescut totodată cu 4,1%, la 1,57 miliarde euro, iar profitul EBIT a scăzut cu 2,5%, la 155 milioane euro.

Heineken, al treilea mare producător de bere din lume şi cel mai mare din Europa, are în România fabrici în Miercurea Ciuc, Târgu Mureş, Craiova şi Constanţa şi 1.100 de angajaţi.

La nivel mondial, Heineken a înregistrat în primul semestru un profit net de 694 milioane euro, în urcare cu 5,7%, sub media estimărilor analiştilor contactaţi de agenţia Reuters, de 746 milioane euro.