Volumele Dacia scad în Franţa, dar valoarea vânzărilor creşte datorită SUV-ului Duster

Autor: Bogdan Alecu 05.09.2011

Vânzările de autoturisme Dacia pe piaţa franceză au înregistrat un declin de 25% în primele opt luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 57.300 de unităţi, potrivit statisticilior Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).

În ceea ce priveşte vânzările de utilitare, acestea au scăzut cu 12% la puţin peste 3.300 de unităţi în acelaşi interval. În total, valoarea autovehiculelor vândute de Dacia pe piaţa franceză a depăşit nivelul de 800 mil. euro în intervalul ianuarie-august, în creştere cu aproape 10% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit calculelor ZF.

Creşterea cifrei de afaceri pe piaţa franceză vine din avansul vânzărilor SUV-ului Duster, care are un preţ mediu de 16.000 de euro, iar acesta deţine peste jumătate din vânzările mărcii autohtone pe piaţa franceză şi este clasat pe locul zece ca cel mai bine vândut model. Anul trecut Duster a fost lansat pe piaţa franceză în luna mai, iar livrările de modele 4x4 au început în vara anului trecut.