Lidl va deschide luni 11 magazine construite de la zero, două dintre acestea în Bucureşti. Compania mai are în construcţie încă 17 unităţi

Autor: Andreea Neferu 07.10.2011
  • Lidl va deschide luni 11 magazine construite de la zero, două dintre acestea în Bucureşti. Compania mai are în construcţie încă 17 unităţi
  • Strategia de expansiune a retailerului vizează în prezent oraşele cu peste 30.000 de locuitori
  • 80% din produsele comercializate sunt marcă proprie Lidl. Printre furnizorii locali se numără Albalact, CrisTim, Angst sau Vel Pitar.


Discounterul german Lidl, intrat pe piaţa locală anul trecut prin achi­ziţia celor 107 magazine Plus Discount, a susţinut ieri prima conferinţă de presă, prilejuită de lansarea unei campanii de ima­gine în care a anunţat în premieră şi strategia de expansiune din următoarea perioadă.

Începând de luni, 10 octombrie, Lidl va deveni cel mai mare retailer modern de pe piaţa românească din perspectiva numărului de magazine, după ce va deschide 11 unităţi construite de la zero şi va ajunge la un număr total de 118. În prezent, Penny Market este liderul la acest capitol, cu 114 magazine.

La eveniment au venit şi şefii operaţiunilor LIDL în România, în condiţi­ile în care până acum nu se ştiau foarte multe despre aceştia şi orice solicitare de presă la care departamentul de comunicare din cadrul companiei răspundea era semnată "reprezentanţii Lidl", nefiind atribuită vreunui director din cadrul discounterului. Cei patru mari şefi din România, care au fost prezenţi şi la conferinţa de ieri, sunt Friedrich Fuchs (preşedintele consiliului de conducere), Gabor Teleki (membru al consiliului de conducere administrativ), Marek Bona (director de achiziţii marfă) şi Sergiu Fala (director de expansiune).

Două dintre magazinele Lidl ce vor fi inaugurate luni se află în Bucureşti, în timp ce restul vor fi în Câmpulung, Drăgăşani, Focşani, Giurgiu, Piteşti, Şelimbăr (judeţul Sibiu), Timişoara, Turda şi Zalău.

Expansiunea Lidl nu se opreşte însă aici, în condiţiile în care compania mai are în construcţie încă 17 magazine, în oraşe precum Suceava sau Constanţa, o parte dintre acestea urmând să fie deschise până la finalul anului. În momentul în care toate cele 135 de magazine vor fi inaugurate, compania va acoperi toate judeţele din ţară.

Reprezentanţii companiei nu au vrut să precizeze valoarea investiţiilor în aceste noi magazine, însă au spus că merg pe două tipuri de unităţi, cu suprafeţe de 1.065 şi respectiv 1.286 de metri pătraţi.

8 din 10 produse sunt mărci proprii

"Limita către care mergem în prezent este reprezentată de oraşele cu peste 30.000 de locuitori, urmând să vedem cum sunt recepţionate magazinele şi după aceea eventual să ridicăm sau să coborâm această limită", a declarat Sergiu Fala, director de expansiune în cadrul Lidl România.

El a mai spus că în momentul în care puterea de cumpărare a românilor va creşte, germanii se vor îndrepta şi către oraşe cu 20.000 de locuitori.

Compania nu a oferit de-a lungul timpului detalii privind strategiile de expansiune şi nici asupra ponderii produselor marcă privată în portofoliu.

Ieri însă, reprezentanţii companiei au anunţat că 80% din produsele Lidl sunt marcă proprie, iar printre furnizorii români se numără jucători mari din industria alimentară, precum CrisTim, Al­balact, Angst, Vel Pitar, Titan sau Tymbark Maspex. Ponderea mărcilor private în totalul portofoliului Lidl este ridicată în comparaţie cu alte reţele de re­tail, unde aceasta nu depăşeşte 20-30% din totalul produselor.

"Lucrăm în continuare la dezvoltarea sortimentului oferit clienţilor. În prezent două treimi din totalul produselor comercializate sunt de la furnizori români", a declarat Marek Bona, director de achiziţii marfă. Produsele care nu sunt realizate în România sunt aduse din alte ţări din Europa, în special din Italia, Spania, Cehia, Ungaria sau Germania, iar în total, pe rafturile unui magazin Lidl se regăsesc circa 1.300 de tipuri de produse.

Cifrele de vânzări, subiect tabu

Reprezentanţii companiei au păs­trat în continuare o discreţie totală vizavi de rezultatele financiare ale Lidl România. "Nu putem comenta acum estimările privind rezultatele financiare în 2011 sau 2012. Investiţiile majore pe care le vom face se vor îndrepta, pe lângă dezvoltarea reţelei, şi în dezvoltarea şi trainingul angajaţilor", a declarat Gabor Teleki, membru al consiliului de conducere administrativ.

În fiecare magazin Lidl lucrează între 30 şi 50 de angajaţi, iar în ultimele luni compania a angajat circa 800 de oameni, ajungând la un total de 2.000 de angajaţi. Compania are în prezent două centre logistice la Ploieşti şi la Chiajna, însă urmează să deschidă unu şi la Iernut, în judeţul Mureş, care va avea o suprafaţă de 40.000 de metri pătraţi.

Alături de anunţul privind deschiderea de noi magazine, Lidl a lansat şi prima sa campanie de imagine, axată pe evidenţierea specificurilor regionale din portofoliul său de articole, care va purta sloganul "Tot ce-i mai bun din România. Tot ce-i mai bun din Europa". Compania nu a vrut însă să ofere informaţii privind bugetul alocat pentru campanie.

Şi-au făcut intrarea prin achiziţii

Lidl a intrat pe piaţa locală prin preluarea reţelei de 107 magazine Plus Discount, pe care le-au rebranduit în acest an. Reţeaua de 107 magazine preluate de discounterul Lidl a avut în 2010 pierderi de 247,7 mil. lei (58,9 mil. euro), de peste trei ori mai mari decât cele din 2009. Cifra de afaceri a companiei a crescut însă anul trecut comparativ cu 2009 de la 1,3 mld. lei (307 mil. euro) la 1,45 mld. lei (345 mil. euro). Lidl, parte a grupului Lidl-Schwartz, a preluat în 2010 de la grupul Tengelmann reţelele de magazine de discount Plus din România şi Bulgaria.