Vânzările Carrefour România au crescut cu 5,1% în primele nouă luni, la 845 mil. euro. Retailerul acuză însă mediul economic incert

Autor: Vlad Popescu - Mediafax 13.10.2011

Vânzările Carrefour în România au crescut în primele nouă luni cu 5,1% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, la 845 milioane euro, în timp ce grupul a revizuit în sens negativ estimările privind profitul operaţional din 2011 pentru a patra oară în ultimele patru luni.

În trimestrul al treilea, vânzările din România au urcat cu 7,5%, la 290 milioane euro, se arată într-un comunicat transmis joi de Carrefour.

În condiţii comparabile, ajustate pentru variaţii calendaristice, vânzările din România au urcat cu 0,1% în primele nouă luni, respectiv cu 2,9% în trimestrul al treilea.

Grupul francez, cel mai mare retailer european şi al doilea la nivel mondial după Wal-Mart, a modificat însă în sens negativ estimările privind profitul operaţional din 2011, anticipând acum o scădere de până la 20% a indicatorului, de la minus 15%.

Carrefour acuză condiţiile economice incerte, care afectează cheltuielile de consum.

La nivel de grup, vânzările au crescut cu 1,9% în primele nouă luni, la 67,3 miliarde euro. În trimestrul al treilea, vânzările Carrefour au urcat cu 0,3%, la 22,8 miliarde euro.

Afacerile solide de pe pieţele emergente au acoperit scăderile înregistrate în ţările dezvoltate.

Carrefour deţine în România 23 de hipermarketuri şi 39 de supermarketuri.