Cinci întrebări despre Recensământul 2011, din perspectiva de business

Ziarul Financiar 19.10.2011

1. Cât de important este pentru companii să ştie numărul de persoane dintr-o localitate?

Firmele pot face estimări în ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor în funcţie de datele actualizate ale consumului per capita din fiecare localitate. Mediul de afaceri va beneficia de informaţiile rezultate, pentru că se vor afla date exacte privind numărul şi veniturile populaţiei din regiunile în care îşi vând produsele şi vor putea face estimări în ceea ce priveşte evoluţia businessului.

2. Cât de important este pentru ţară?

Rezultatele referendumului ar putea însemna ajustări importante pentru că investitorii se orientează în bună măsură şi după volumul pieţei locale spre care se îndreaptă, dacă vrea să producă pe acea piaţă. În plan extern, dacă se va constata că numărul populaţiei a scăzut major, datele vor fi ajustate în privinţa reconfigurării rolului în organismele în care reprezentarea este dictată în funcţie de numărul populaţiei - Parlamentul European sau voturile din Consiliul de miniştri.

3. Cât costă recensământul?

Bugetul destinat recensământului din 2011 este de 46 de milioane de euro, bani alocaţi până în 2014. În România pentru fiecare recenzat se cheltuie sub 2,5 euro, în timp ce în alte ţări se cheltuie peste 10 euro pentru fiecare participant la recensământ.

4. Cât au investit în campania de promovare şi cine a încasat banii?

Promovarea recensământului s-a realizat cu ajutorul Consiliului Naţional al Audiovizualului, care a facilitat difuzarea spoturilor video şi radio în cadrul a peste 400 de posturi de radio şi televiziune din ţară. De asemenea, s-au tipărit 50.000 de afişe. Spoturile au fost realizate de către un consorţiu de agenţii de publicitate, al căror nume nu a putut fi făcut public. Deşi reprezentanţii INS nu au putut face o estimare a bugetului alocat promovării (Campania fiind sprijinită în proporţie de 99% de către CNA ), ei susţin că aceste costuri au fost mult mai reduse comparativ cu cele din 1992.

5. Ce aduce nou recensământul din 2011?

Faţă de recensământul anterior, în rapoartele rezultate în urma centralizării datelor culese anul acesta se va publica pentru prima dată numărul de români care lucrează în străinătate, dar şi numărul de străini care locuiesc în România. De asemenea, se va face pentru prima dată o evaluare foarte exactă a populaţiei în funcţie de CNP şi se vor elabora statistici privind persoanele cu dizabilităţi, în vederea includerii României în programe de finanţare internaţională.