Constructorii au dat drumul lucrărilor pe 65 km de autostradă, cu o valoare de 450 mil. euro
Lucrările pe circa 65 de kilometri de autostradă de pe Coridorul IV paneuropean, cu o valoare totală de peste 450 de milioane de euro, au demarat zilele acestea, a anunţat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
"De la semnarea contractelor până acum, s-a realizat proiectarea şi s-au eliberat autorizaţiile de construire. Autostrăzile au traseu şi un proiect tehnic avizat de comisia tehnico-economică a CNADNR", au declarat reprezentanţi ai companiei de autostrăzi.
Astfel, lucrările au început pe primul lot al autostrăzii Nădlac - Arad (22,2 kilometri), construit de Romstrade, Monteadriano Engenharia e Construcao şi Donrep Construct, dar şi pe cel de-al doilea lot al acestui tronson, de 17 kilometri, realizat de austriecii de la Alpine.
De asemenea, a început construirea a circa 10 kilometri din autostrada Timişoara - Lugoj, realizaţi de Spedition UMB, Romstrade şi Carena, precum şi a 16,1 kilometri din autostrada Orăştie-Sibiu, la care lucrează Astaldi, Euroconstruct Trading 98 şi Astalrom.
Aceste autostrăzi sunt incluse în Coridorul IV paneuropean şi vor beneficia de finanţare europeană în proporţie de 85%, restul fiind contribuţie a guvernului român.
În prezent, pe lângă aceste patru şantiere pe care lucrările abia au început, mai există alte nouă şantiere de autostrăzi, cu o lungime de aproximativ 276 de kilometri, majoritatea începute încă din anii 2007-2008.
Excluzând autostrada Deva - Orăştie (circa 33 de kilometri), în cazul căreia lucrările au început în prima parte a acestui an, în medie celelalte opt şantiere de autostrăzi sunt finalizate în proporţie de doar 60%, deşi vorbim de lucrări începute în 2007-2008 care trebuia să fie gata în 2010.
Recordul negativ este înregistrat pe segmentul Suplacu de Barcău - Borş, unde lucrările au avansat în perioada iulie 2010 - septembrie 2011 cu doar 2%, în timp ce pe şantierul Moara Vlăsiei - Ploieşti s-a avansat în aceeaşi perioadă cu 12%.
La polul opus, pe anumite şantiere se recuperează într-un an ce nu s-a făcut în perioada scursă de la începutul lucrărilor.
De exemplu, pe autostrada Arad - Timişoara lucrările erau finalizate în procent de 75% la 1 septembrie, faţă de 29% din vara anului trecut.
CNADNR a plătit până acum peste 750 de milioane de euro pentru cei 243 de kilometri de autostrăzi începuţi înainte de 2011, dintr-un total de circa 1,5 miliarde de euro.
Autostrăzile pe care au început lucrările
Nădlac - Arad, lotul 1
Lungime: 22,2 kilometri
Constructori: Romstrade (Nelu Iordache), Monteadriano Engenharia e Construcao (Portugalia), Donrep Construct (Dragoş Niculae)
Valoare contract: 115,8 mil. euro
Termen estimat de finalizare: 2013
Nădlac - Arad, lotul 2
Lungime: 17 kilometri
Constructor: Alpine (Austria)
Valoare contract: 124,5 mil. euro
Termen estimat de finalizare: 2013
Timişoara - Lugoj, lotul 1
Lungime: 9,5 kilometri
Constructori: Spedition UMB, Tehnostrade (Dorinel Umbrărescu), Carena (Italia)
Valoare contract: 63,6 mil. euro
Termen estimat de finalizare: 2013
Orăştie - Sibiu, lotul 4
Lungime: 16,1 kilometri
Constructori: Astaldi (Italia), Euroconstruct Trading 98 (Dan Beşciu, Sorin Vulpescu), Astalrom (acţionar majoritar - Astaldi Italia)
Valoare contract: 146,6 mil. euro
Termen estimat de finalizare: 2013
Sursa: CNADNR