Who’s who in business 2011: Astăzi, Marius Meleşteu, CEO Strauss Balkans

Autor: Adelina Mihai 09.11.2011

Ziarul Financiar a început săptămâna trecută să prezinte povestea celor mai importanţi 1.000 de oameni din businessul autohton prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite pe baza datelor culese de ZF pentru realizarea anuarului "Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business".



Marius Meleşteu, 45 de ani, un executiv cu o experienţă de peste 15 ani în domeniul bunurilor de larg consum, conduce de aproape doi ani subsidiara locală a grupului israelian Strauss, producătorul cafelei Doncafe. De profesie inginer - absolvent al Universităţii Politehnice (Facultatea de tehnologia construcţiilor de maşini) -, Meleşteu este licenţiat şi în marketing, la Institutul de Marketing Management din Africa de Sud. De altfel, traseul său profesional s-a axat în special pe zona de marketing.

El şi-a început cariera în cadrul filialelor locale ale multinaţionalelor din industria bunurilor de larg consum în 1994, ca manager de vânzări şi marketing al Stimorol România, companie în cadrul căreia a lucrat aproape trei ani. Ulterior, el s-a alăturat subsidiarei locale a gigantului Unilever, în cadrul căreia a lucrat aproape şapte ani şi unde a ocupat pe rând funcţiile de senior brand manager deodorants & male fragrances, national sales manager România al diviziilor de cosmetice, îngrijire a locuinţei (Home ans Personal Care) şi alimente, precum şi cea de country manager pentru subsidiara grupului din Serbia şi Muntenegru.

Din martie 2004, Meleşteu a ocupat timp de un an funcţia de director de marketing al companiei Telemobil (Zapp) pentru a se întoarce în industria bunurilor de larg consum un an mai târziu, ca director comercial al Heineken România, unul dintre principalii producători locali de bere. El a deţinut această funcţie până în prima parte a anului 2009, când a devenit director de marketing al producătorului de bere, poziţie pe care a deţinut-o timp de opt luni până la finalul lui 2009.

Grupul Strauss a avut anul trecut o cifră de afaceri de 50,7 milioane de euro în România, în scădere cu 24% faţă de anul anterior şi 347 de angajaţi (cu

20 mai mulţi decât în 2009). Deşi a avut afaceri în scădere, grupul şi-a mai redus din pierderi, având în vedere că a avut anul trecut 2,8 milioane de euro pierderi (faţă de 6,1 milioane de euro în 2009). Vânzările de cafea în hoteluri, restaurante şi cafenele (HoReCa) au scăzut cu peste 20% în acest an pentru că românii merg mai puţin la restaurante, iar consumul anual, de 2,3 litri de cafea pe cap de locuitor, este mai mic de două ori comparativ cu Ungaria şi de cinci ori sub cel din Finlanda. În România, principalii concurenţi ai Strauss, companie cu capital israelian, prezentă în 20 de ţări, sunt Kraft Foods şi Nestlé.