Who’s who in business 2011: Astăzi Adina Pascu, director general Detergenţi S.A. (P&G)

Autor: Adelina Mihai 15.11.2011

Ziarul Financiar a început în octombrie să prezinte povestea celor mai importanţi 1.000 de oameni din businessul autohton prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite pe baza datelor culese de ZF pentru realizarea anuarului "Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business".



Adina Pascu, 40 de ani, este directorul general al fabricii Detergenţi S.A., deţinută de gigantul în domeniul bunurilor de larg consum Procter&Gamble în Timişoara. Absolventă a Facultăţii de Electrotehnică din Timişoara (1994), Pascu a mai deţinut anterior funcţii precum cea de dry laundry operation manager în cadrul fabricii de detergenţi P&G de la Timişoara sau cea de liquids operation manager, pe care a ocupat-o în cadrul fabricii P&G din localitatea Novomoskovsk (Rusia).

Fabrica din Timişoara pe care o conduce şi care produce detergenţii marca Ariel, Tide, Bonux, Fairy sau înălbitorul Ace a avut anul trecut afaceri de 30,9 milioane de euro (în creştere cu 66% faţă de 2009) şi un profit net de 3,3 milioane de euro (aproape dublu faţă de anul anterior, când a înregistrat un profit net de 1,8 milioane de euro). Pe parcursul anului trecut, fabrica a făcut aproape 200 de noi angajări, ajungând la un efectiv de 528 de angajaţi.

În prezent, circa 60% din producţia de la Timişoara se duce pe pieţele externe, în Bulgaria, Serbia, Turcia şi Polonia. Fabrica a fost achiziţionată în 1995 de către P&G de la stat.

Procter & Gamble România este cel mai mare producător local de bunuri de larg consum nealimentare, cu afaceri de 300 de milioane de euro, pe o piaţă în care alţi jucători importanţi sunt Unilever, Henkel sau Colgate-Palmolive.

Piaţa bunurilor de larg consum a continuat să scadă în volum în primele şase luni ale acestui an (declin de 0,2%), însă a avansat în valoare în aceeaşi perioadă cu aproape 9%, fapt ce indică o majorare a preţurilor faţă de primul semestru din 2010, potrivit celui mai recent studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Nielsen. Piaţa FMCG a fost evalută anul trecut la circa 16 miliarde de euro.