Cele mai scumpe proiecte de infrastructură ce vor fi inaugurate în anii următori: reabilitările de căi ferate

Autor: Andreea Neferu 01.01.2012

Deşi în continuare infrastructura rutieră va beneficia de cei mai mulţi bani de investiţii de la Ministerul Transporturilor (peste 1,8 miliarde de euro anul viitor), cele mai "scumpe" proiecte ce vor fi finalizate în anii următori vor fi cele de refacere a reţelei de căi ferate. Astfel, cele mai costisitoare investiţii sunt cele de reabilitare a căii ferate situate pe ruta Coridorului IV paneuropean, cele trei tronsoane situate în partea vestică a ţării (Coşlariu-Sighişoara, Coşlariu-Simeria şi Frontieră-Curtici-Simeria) urmând să coste peste circa 2,2 miliarde de euro, potrivit calculelor ZF. De altfel, aceste proiecte reprezintă o premieră pentru România ultimilor 8 ani, în contextul în care sunt primele proiecte de căi ferate finanţate din fonduri europene.

Ministerul Transporturilor şi-a stabilit ca prioritate pentru următorii ani reabilitarea Coridorului IV paneuropean de căi ferate, din cadrul căruia doar 211 kilometri sunt modernizaţi în prezent şi au linie dublă electrificată (Bucureşti-Câmpina, Bucureşti Nord-Bucureşti Băneasa-Fundulea şi Feteşti-Constanţa). Se mai află în execuţie încă 152 de kilometri de cale ferată, pe rutele Predeal-Câmpina şi Fundulea-Feteşti, cu o valoare contractuală cumulată de peste 542 de milioane de euro şi care au ca termen de finalizare sfârşitul acestui an.