Boromiz ţinteşte vânzări de 30 mil. € din morărit şi creştere de 20% pe an până în 2017

Autor: Gabriel Razi 27.02.2012
Dinel Boromiz, proprietar al grupului Boromir - cu afaceri în industria de morărit şi panificaţie, ţinteşte încasări de 30 de milioane de euro în acest an din vânzările de produse de morărit, în creştere cu 20% faţă de anul trecut, potrivit calculelor ZF.


"Vânzarea produselor de morărit în anul 2011 a înregistrat o creştere de 53% faţă de 2010. În ceea ce priveşte evoluţia pentru următorii cinci ani se estimează o creştere a vânzărilor cu 20% pe an", spun oficialii Boromir Prod, divizia de morărit şi panificaţie a grupului Boromir, într-un raport trimis Bursei de Valori Bucureşti.

Afacerile Boromir Prod, companie care operează o unitate de producţie în Buzău, au crescut anul trecut în lei cu 16,1% faţă de 2010, la 148,7 mil. lei (35 mil. euro). Profitul net al producătorului de paste făinoase şi cozonaci s-a majorat însă în aceeaşi perioadă cu 80%, la 1,3 mil. lei (0,37 mil. euro).

Morăritul a adus creşterea

Unul dintre motoarele de creştere ale afacerilor de anul trecut a fost partea de morărit, producţia pe această linie majorându-se cu 34% faţă de anul 2010, se arată în raport, fără să se precizeze nivelul producţiei în cifre absolute.

Avansul businessului din morărit a venit ca urmare a "diversificării gamelor de produse ambalate la pungă, diversificării sortimentelor de panificaţie şi a produselor dietetice". Mai mult, creşterea se datorează şi măririi numă­rului de distribuiori şi listării de produse în lanţuri de magazine, achizi­ţionării de noi spaţii comerciale sau măririi capacităţilor de producţie.

În acelaşi timp, reprezentanţii companiei notează că încasările pe linia produselor de panificaţie au crescut anul trecut cu 4,5% faţă de anul 2010.

Afacerile făcute de fabrica din Buzău acoperă însă numai o parte din afacerile grupului Boromir, afacere începută de la zero în urmă cu 18 ani de Constantin Boromiz. Acum omul de afaceri a ajuns să aibă rulaje la nivelul grupului său de peste 100 milioane de euro anual şi să plătească la fiecare sfârşit de lună mai bine de 2.000 de angajaţi.

Cum a început

Dinel Boromiz a făcut primii paşi în afaceri în 1991 atunci cu banii strânşi de la nuntă, împrumuturi de la rude, dar şi de la prieteni.

Atunci Boromiz şi-a deschis un bar în localitatea Grebleşti în judeţul Vâlcea, localitatea unde locuia atunci antreprenorul.

Prima sa afacere a rezistat numai trei ani, însă antreprenorul nu s-a dat bătut şi a pus bazele companiei Boromir Ind, companie care face şi acum parte din grupul său.

Intrarea pe piaţa de morărit şi panificaţie nu a fost o experienţă cu totul nouă pentru Boromiz având în vedere că el reprezintă a patra generaţie de morari din familia sa. În primii ani antreprenorul a investit toţi banii câştigaţi în extinderea morii sale din Râmnicu Vâlcea, astfel că în 1996 utilajele lui Boromiz ajunseseră să macine 100 de tone de cereale pe zi.

După mai mulţi ani de investiţii în firma sa omul de afaceri a făcut şi primele achiziţii.

Astfel în 1998 Boromir a început să cumpere acţiuni în cadrul altor companii din judeţ cu activitate similară. Producătorul a cumpărat acţi­uni la Moara Cibin din Sibiu, un an mai târziu şi-a mărit portofoliul prin achiziţia de acţiuni la Comcereal Vâlcea şi Comcereal Sibiu, iar şirul de investiţii în alte companii a fost completat de achiziţia de acţiuni în cadrul Boromir Prod Buzău.

Cine face jocurile pe piaţa pâinii

Cinci dintre cei mai importanţi competitori ai grupului Boromir în topul primilor zece jucători de pe piaţa de morărit şi panificaţie sunt businessuri cu acţionariat străin. Astfel, Dinel Boromiz se luptă cu jucători precum Vel Pitar (companie deţinută de americanii de la Broadhurst Investments), Titan, business deţinut de LLI Euromills, subisidară a grupului austriac Raiffeisen, dar şi cu Pangram Reşiţa, companie a italienilor de la Foodco, belgienii de la Băneasa Bucureşti (Overseas Group) sau turcii de la Farinsan. Interesul străinilor pentru companiile din industria locală de morărit şi panificaţie este în continuare vizibil având în vedere că fondul de investiţii Limestone Fund a ajuns recent la o participaţie de 5% din capitalul Boromir Prod.