BRD iese la luptă pentru cotă de piaţă

Autor: Voican Razvan 05.03.2012

BRD-SocGen, a doua mare bancă după active şi prima la profit, renunţă la strategia ultimilor doi ani de apărare a profitabilităţii inclusiv cu preţul scăderii activelor şi iese la luptă pentru a-şi menţine şi chiar a-şi majora cotele de piaţă.

Topul integral al băncilor pe 2011

"Cota de piaţă ne-a scăzut pentru că ne-am apărat profitabilitatea şi nu ne-am bătut pentru volume, dar trebuie să rezistăm şi anul acesta vrem cel puţin să ne stabilizăm cota şi chiar să o creştem", afirmă Guy Poupet, preşedintele băncii. El spune că BRD îşi va apăra poziţiile pe piaţă şi prin campanii de comunicare, după o perioadă în care a fost discretă. "Vom fi mai activi. Competiţia este dură şi trebuie să ne apărăm poziţia." În 2011 BRD a avut cel mai mare profit din piaţă, de 465 mil. lei.

Pentru prima dată în acest an o bancă mare anunţă un plan de consolidare a cotei de piaţă, pentru majoritatea jucătorilor prioritatea fiind în continuare absorbţia costului cu creditele neperformante. În schimb, BRD vrea să stimuleze piaţa economisirii prin noi produse şi pachete, să dea credite ipotecare şi să refinanţeze credite de consum, în timp ce la corporate au prioritate finanţările pentru fonduri europene, energie, sănătate, mediu şi infrastructură.