Businessul Manpower trece de 30 mil. euro cu 6.800 de temporari

Autor: Adelina Mihai 11.04.2012

ManpowerGroup România, una din cele mai mari companii locale cu activităţi în sectorul resurselor umane, mizează pe o creştere a afacerilor de 10 - 15% anul acesta, pe fondul creşterii cererii de angajaţi în regim temporar. În 2011 compania a înregistrat o cifră de afaceri de 26,5 mil. euro, în creştere cu 43% faţă de anul precedent.

"Observăm o creştere a cererilor de la parteneri din sectoare diferite de afaceri, organizaţii care înţeleg că soluţiile flexibile în domeniul re­sur­selor umane le ajută în creş­terea eficienţei şi a produc­ti­vi­tăţii. Estimarea unei creşteri a cifrei de afaceri în 2012 se bazează în principal pe o extindere puternică a seg­mentului de muncă tem­po­rară, mai ales în domenii pre­cum telecom şi banking", a spus Valentin Petrof, direc­to­rul general al Manpower­Group România.

El a mai spus că în 2011 com­pania a înregistrat cele mai bune rezultate financiare de la înfiinţarea pe piaţa lo­cală (2003) datorită noii structuri organizaţionale, a focusului mărit pe clienţi şi a măsurilor de reducere a costurilor. Petrof, 35 de ani, se află la con­du­ce­rea Manpower din mai anul trecut, în locul Cameliei Stăn­culescu, care a condus compania timp de opt ani.

În 2011 prin intermediul companiei s-au angajat peste 6.800 de angajaţi temporari, în creştere cu 73% faţă de 2010. An­gajarea în regim tem­porar oferă angaja­to­ru­lui posibi­li­tatea de a renunţa mai uşor la acest tip de angajaţi în cazul în care producţia scade, nefiind obli­gaţi să negocieze cu aceştia pachete compen­sa­torii sau să ne­gocieze cu sindicatele pro­cesul de restruc­turare. Creş­terea nu­mărului de angajaţi tem­porari a fost şi o con­se­cinţă a intrării în vigoare a noului Cod al muncii în mai anul trecut, care a flexibilizat le­gislaţia în domeniul muncii tem­porare. Printre cele mai mari companii locale care folo­sesc forţă de muncă tem­porară se află Renault, Con­tinental, Delphi, Ce­lestica, Leoni, ArcelorMittal sau Flextronics.

"În ultima perioadă a crescut vizibil numărul par­te­ne­riatelor în care Man­po­wer­Group oferă nu doar forţă de muncă în regim tem­porar, ci soluţii complexe care includ componente de recrutare, evaluare şi con­sul­tanţă sau externalizarea unor activităţi", a mai spus Petrof.

Printre cele mai mari firme de recrutare şi muncă tem­po­rară de pe piaţa locală se mai află companiile Lugera & Makler, APT, Adecco, Gi Group, Trenkwalder sau Agenţia de Servicii Professional. În România Manpower are 14 agenţii în Bucureşti, Timişoara, Braşov, Cluj, Iaşi, Ploieşti, Craiova şi Piteşti.