Autobuzele preorăşeneşti din zona metropolitană Bucureşti vor avea bilet unic

Autor: Lidia Neagu 03.05.2012

Serviciile de transport în zona metropolitană a Bucureştiului se efectuează cu autobuze dotate cu tahografe şi limitatoare de viteză.

Programul de transport al zonei metropolitane Bucureşti va cuprinde traseele, staţiile publice, graficele de circulaţie, numărul autobuzelor necesare pe fiecare traseu şi capacitatea de transport a autobuzelor.

"În perioada de valabilitate, în funcţie de cererea de transport, programul de transport al zonei metropolitane Bucureşti poate fi modificat de către Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti (AMTB) o singură dată pe an, astfel: prin prelungirea/scurtarea traseelor existente; prin introducerea de noi trasee care să nu se suprapună cu cele existente; prin modificarea numărului de curse aferente unui traseu; prin modificarea orelor din graficele de circulaţie; prin introducerea/eliminarea de staţii publice", se arată în normele de aplicare ale unui ordin comun al miniştrilor Transporturilor şi Internelor.

Operatorii de transport vor putea efectua curse în baza unei licenţe, care se eliberează pentru fiecare traseu stabilit de AMTB. Licenţele de traseu se atribuie în funcţie de punctajul obţinut de către fiecare operator de transport rutier în baza unor criterii.

Criteriile urmăresc capacitatea de transport a autobuzului, gradul de siguranţă al pasagerilor, condiţiile de confort pentru pasageri, gradul de poluare al autobuzului, anul de fabricaţie al vehiculului, dotarea autobuzului cu sistem de taxare electronică, dotarea autobuzului cu sistem de poziţionare prin satelit, nivelul costurilor de operare şi nivelul redevenţei.

Proiectul mai prevede că operatorii de transport rutier vor achita AMTB o redevenţă de minim 1% din tariful încasat pe biletele vândute.