Producătorul de uşi de garaj MCA şi-a bugetat exporturi de 3 mil. euro: „E singura variantă de a creşte vânzările“

Autor: Andreea Neferu 06.05.2012

Grupul de firme MCA, specializat în producţia şi comercializarea uşilor de garaj, estimează pentru 2012 o cifră de afaceri de circa 10 milioane de euro după ce anul trecut businessul a crescut cu 25% faţă de 2010, până la 8,2 milioane de euro.

"Pentru 2012 ne planificăm o cifră de afaceri de 10 milioane de euro şi ne bazăm pe dezvoltarea exporturilor, care să reprezinte până la 3 milioane de euro (din cifra de afacerin.red.), dar şi pe menţinerea vânzării naţionale", a declarat Ciprian Oprea, acţionar majoritar şi directorul general al Milca SRL, compania cea mai importantă din grupul MCA.

Grupul a realizat anul trecut vânzări de peste un milion de euro din exporturi şi şi-a planificat anul acesta ca 30% din cifra de afaceri să fie generată de produsele trimise pe pieţe externe. Grupul MCA exportă în Republica Moldova, Bulgaria, Serbia, Ungaria, Austria, Italia, Franţa şi Belgia.

"În condiţiile în care clienţii din România au din ce în ce mai puţini bani, iar factorul preţ este unul dintre cei mai puternici în fundamentarea deciziei de achiziţie, exportul reprezintă singura variantă viabilă de a obţine creştere de vânzări şi de a dezvolta compania", a explicat Oprea.

Principalele linii de business ale grupului sunt uşile de garaj secţionale, rulourile termice pentru ferestre, dar şi sistemele de automatizare a porţilor. Uşile secţionale rezidenţiale şi industriale au generat anul trecut circa 53% din businessul MCA, în timp ce rulourile pentru ferestre au avut o pondere de 30%.

"Pentru 2012 nu vedem o schimbare majoră în aceste ponderi", a mai spus Oprea.

 

Piaţa ar putea scădea în 2012

MCA estimează că piaţa locală a uşilor secţionale s-a ridicat anul trecut la 16.000 de unităţi în volum şi la 12 milioane de euro în valoare. Pe de altă parte, piaţa de rulouri termice a ajuns la un nivel de 75.000 de unităţi, echivalentul a circa 10 milioane de euro.

"În 2012, s-ar putea să asistăm la o scădere a pieţei (ambele pieţe pe care activează compania - n.red.) cu 5-10%. Acest lucru îl punem pe seama scăderii cu 10% a numărului de autorizaţii de construire eliberate în 2011, faţă de 2010, conform Institutului Naţional de Statistică", a declarat antreprenorul român.

Vânzările grupului în primul trimestru s-au menţinut la nivelul celor înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, compania speră la un avans al businessului pe tot anul în condiţiile în care ponderea vânzărilor din primele trei luni ale anului în totalul cifrei de afaceri se ridică la circa 10%.

"Ţinând cont de sezonalitatea din domeniul construcţiilor, primul trimestru nu are o relevanţă foarte mare în cifra de afaceri anuală", potrivit lui Oprea.

Grupul are o unitate de producţie la Jilava, judeţul Ilfov, cu capacităţi de producţie anuală de 10.000 de uşi de garaj şi 15.000 de rulouri termice pentru ferestre. Activităţile de producţie se întind pe o suprafaţă de 3.500 de metri pătraţi, iar compania anunţa anul trecut că are în plan o investiţie de circa un milion de euro care ar urma să crească suprafaţa fabricii cu încă 2.000 de metri pătraţi.

"În acest moment se lucrează la extinderea capacităţii de producţie", a explicat Oprea. Fabrica de la Jilava lucrează în prezent la circa 25% din capacitatea maximă zilnică.

"Ţinând cont de faptul că domeniul nostru este unul în care toată producţia este de tip unicat, nu există producţie pe stoc. Toate produsele sunt realizate pe bază de comandă fermă, iar în această perioadă cererea este redusă", a mai spus Oprea.

 

Noi provocări în 2012

MCA are în prezent 90 de angajaţi şi îşi comercializează produsele prin intermediul a 1.200 de distribuitori. Întrebat care sunt provocările pe care le întrevede pe piaţa locală în 2012, Oprea a spus că acestea sunt generate de incertitudinile existente în mediul politic şi economic.

"De asemenea, scăderea numărului de autorizaţii de construire în 2011 este un semnal negativ cu privire la evoluţia pieţei pe care activăm", a apreciat antreprenorul român.

Din grupul MCA, controlat de trei persoane fizice (Ciprian Oprea, Raluca Oprea şi Valentin Cuca), fac parte compania Milca, precum şi alte firme deţinute de respectivii investitori, cu activităţi conexe de servicii sau distribuţie. Pe piaţa locală de uşi de garaj, principalul segment de business al grupului, MCA concurează cu jucători precum nemţii de la Härmann.