GO Sport vine prin Arad să se bată cu Hervis, Decathlon şi Intersport

Autor: Cristina Rosca 06.05.2012

Piaţa locală de echipamente sportive, estimată de ZF la peste 55-60 de milioane de euro, a câştigat un nou jucător care intră în lupta cu cei trei mari - Decathlon, Hervis şi Intersport.

Francezii de la GO Sport Groupe, cu afaceri de 680 mil. euro în 2011, au deschis primul magazin din România în vestul ţării, în centrul comercial Galleria din Arad. Retailerul a intrat pe piaţa locală cu formatul GO Sport, de magazine pe format mare, de peste 1.500 de mp, potrivit site-ului companiei. Francezii mai deţin şi un format mic de circa 100-150 de metri pătraţi, sub brandul Courir.

Retailerul, prezent pe circa 10-15 pieţe internaţionale - în special din Orientul Mijlociu - deţinea la finele lunii martie din acest an în total 347 de magazine, dintre care 175 GO Sport şi 172 Courir. În Europa francezii s-au extins pe un număr relativ mic de pieţe cu excepţia

pieţei-mamă, respectiv Belgia (6 magazine), Polonia (peste 20) şi România (1).

Pe piaţa locală GO Sport Groupe intră astfel în competiţie cu francezii de la Decathlon, austriecii de la Hervis şi grecii de la Intersport.

Cel mai nou jucător al pieţei de articole sportive a încheiat la nivel internaţional un parteneriat de tip joint-venture cu austriecii de la Hervis pentru partea de achiziţii sub denumirea de STMI (Sport Trade & Marketing International).

Scopul acestei asocieri îl constituie negocierea achiziţiilor de marfă în numele celor două părţi implicate în mod egal. Prin semnarea acestui acord, cele două părţi creează un business de circa 1,2 mld. euro şi circa 300 de milioane de cumpărători doar în Europa. Parteneriatul va deservi opt ţări din Europa şi o reţea de peste 500 de magazine. "Pentru că Hervis Sports are o prezenţă puternică în ţările din CEE, a fost oarecum logic să formăm un parteneriat cu cei de la GO Sport Groupe şi să ne consolidăm împreună poziţia pe piaţă. Toate acordurile legale au fost deja semnate", a declarat Alfred Eichblatt, managing director al Hervis Sports International, companie controlată de Spar Austria.

La rândul său, Cătălin Pozdarie, administratorul reţelei din România, spune: "Consorţiul ne va permite să oferim pe plan internaţional clienţilor noştri preţuri şi mai accesibile, accesul la o gamă mai mare de mărci, colecţii mai ample şi modele adiţionale pentru toată gama de sport, timp liber şi fashion".

În România, Hervis a intrat în 2007 şi s-a extins iniţial în provincie cu cinci unităţi. Ulterior a pătruns şi în Capitală. Acum, compania a ajuns la 11 magazine, iar al 12-lea urmează a fi inaugurat la finele lunii mai în Palas Mall Iaşi. Retailerul a reuşit să îşi majoreze vânzările în 2010 cu circa 30%, până la 55,7 mil. lei (13,2 mil. euro). Pentru anul trecut compania nu a anuţat rezultatele, însă în toamnă anunţa că estimează creştere după un avans de 20% în primul semestru din 2011.