Producţia auto va ajunge la 400.000 de maşini şi va genera exporturi de 5,4 miliarde de euro
În acest an, în România se vor produce peste 400.000 de autovehicule, în cele două uzine auto, de la Mioveni şi din Craiova, scrie anuarul "Piaţa Auto 2012" editat de ZF. Valoarea de 400.000 de maşini nu este doar un prag "psihologic". Odată cu depăşirea acestuia, din România vor fi exportate aproape 360.000 de automobile, în valoare de peste 5,4 miliarde de euro, sumă care va avea un impact direct asupra balanţei comerciale a ţării. Dacă Dacia a ajuns anul trecut la 8% din exporturi, împreună cu Ford, exporturile de maşini ar trebui să treacă de 10% în acest an.
Pe de altă parte, atingerea pragului de 400.000 de unităţi în acest an depinde în mare parte de Dacia, iar la Mioveni să se producă cel puţin 340.000 de maşini, adică cu aproape 10.000 de maşini mai mult decât anul trecut. Acest nivel ar putea fi atins prin lansarea noului Sandero facelift în toamna acestui an, în condiţiile în care viitorul Logan 2 ar putea fi lansat abia spre finele anului. Dacia a făcut în acest an primul pas spre extinderea "la nivel internaţional" prin pornirea producţiei monovolumului Lodgy în Tanger. Tot în Maroc va fi produs şi Dacia Dokker, un vehicul recreaţional, dar şi o viitoare utilitară.
Primul an de producţie al noului B-Max la Craiova ar putea aduce americanilor afaceri de 1 miliard de euro în acest an, potrivit estimărilor ZF, luând în calcul cele 60.000 de maşini asamblate începând cu luna iunie, dar şi cele 30.000 de motoare Ecoboost produse din aprilie. Spre comparaţie, Dacia avea un business de 570 mil. euro în 2004, iar în 2010 a depăşit însă pragul de 2,7 mld. euro cu o producţie de 341.000 de maşini.
Ford România a intrat pe ultima sută de metri în ceea ce priveşte uzina de la Craiova, urmând să încheie în perioada imediat următoare faza de preproducţie, pentru a porni în iunie producţia de serie, cu o cadenţă de 500 de maşini pe zi. Astfel, primul autoturism de serie va fi asamblat oficial la Craiova la patru ani şi trei luni de când americanii au preluat fabrica, dar şi cu doi ani întârziere pe fondul crizei economice.
Primul pas spre producţia de serie va fi făcut de uzina de motoare, care va începe livrarea de motoare Ecoboost în luna aprilie a acestui an.
Producţia de autoturisme a Ford Craiova va fi exportată către Europa de Vest în principal pe cale maritimă, dar şi pe calea ferată, soluţii preferate şi de Automobile Dacia, în lipsa autostrăzilor de pe Coridorul IV European.
În prezent uzina de la Craiova are 37 de furnizori care livrează componente pentru B-Max, dintre care 14 reprezintă investiţii "greenfield". Printre furnizorii companiei se numără Continental, care va furniza anvelopele, Johnson Controls, IAC Group, dar şi Delphi Diesel Systems, care deţine o investiţie la Iaşi finalizată anul trecut. Opt din cei 37 de furnizori au construit facilităţi de producţie direct pe platforma industrială a Ford.
Anuarul "Piaţa auto 2012" editat de ZF a fost publicat pe data de 3 mai şi poate fi achiziţionat atât în varianta tipărită, cât şi în format pdf