De ce vom avea o nouă amânare pe A3 Bucureşti-Ploieşti

Autor: Bogdan Alecu 07.05.2012

Penalizările de 0,05% pe zi din valoarea contractului nu au avut niciun efect asupra a trei din cele patru companii de construcţii care încă nu au finalizat lucrările la autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti, doar un singur tronson fiind gata de circulaţie.

ZF s-a angajat să scoată la raport autostrăzile construite şi să urmărească îndeaproape lucrările pe acestea. Din acest motiv, încă o dată am încercat săptămâna trecută să parcurgem au­tos­trada Bucureşti-Ploieşti de la un capăt la celălalt cu două săptămâni înainte de ultimul termen limită. Dar nici de această dată nu am reuşit, lucră­rile pe mai multe tronsoane fiind de­par­t­e de a fi terminate.
Cu toate că ultimul reportaj pe A3 a fost realizat la finele lunii noiembrie, cu câteva zile înainte ca termenul limită să fie din nou amânat, diferenţele între stadiul de atunci şi cel de acum nu sunt prea diferite, singurele "îmbunătăţiri" fiind legate de lucrările demarate la cone­xiunea cu centura Capitalei şi cea a Ploieştiului.
Ca şi atunci, şi după şase luni putem spune că există în continuare diferenţe mari între lucrările de pe cele patru tronsoane.
Spre exemplu, porţiu­nea construită de UMB Spedition este de astă-toamnă finalizată, cu excepţia panou­rilor anti-orbire care nu sunt montate încă pe întreaga lungime, în timp ce la Euroconstruct încă se lu­crea­ză la fun­daţie pe mai multe porţiuni.