De ce vom avea o nouă amânare pe A3 Bucureşti-Ploieşti
Autor:
Bogdan Alecu
07.05.2012
Penalizările de 0,05% pe zi din valoarea contractului nu au avut niciun efect asupra a trei din cele patru companii de construcţii care încă nu au finalizat lucrările la autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti, doar un singur tronson fiind gata de circulaţie.
ZF s-a angajat să scoată la raport autostrăzile construite şi să urmărească îndeaproape lucrările pe acestea. Din acest motiv, încă o dată am încercat săptămâna trecută să parcurgem autostrada Bucureşti-Ploieşti de la un capăt la celălalt cu două săptămâni înainte de ultimul termen limită.
Dar nici de această dată nu am reuşit, lucrările pe mai multe tronsoane fiind departe de a fi terminate.
Cu toate că ultimul reportaj pe A3 a fost realizat la finele lunii noiembrie, cu câteva zile înainte ca termenul limită să fie din nou amânat, diferenţele între stadiul de atunci şi cel de acum nu sunt prea diferite, singurele "îmbunătăţiri" fiind legate de lucrările demarate la conexiunea cu centura Capitalei şi cea a Ploieştiului.
Ca şi atunci, şi după şase luni putem spune că există în continuare diferenţe mari între lucrările de pe cele patru tronsoane.
Spre exemplu, porţiunea construită de UMB Spedition este de astă-toamnă finalizată, cu excepţia panourilor anti-orbire care nu sunt montate încă pe întreaga lungime, în timp ce la Euroconstruct încă se lucrează la fundaţie pe mai multe porţiuni.