Afacerile Omnilogic au scăzut anul trecut cu 43%, la 91 de milioane de dolari

Autor: Adrian Dumitrache 08.05.2012

Cifra de afaceri a distribuitorului şi furnizorului de servicii IT Omnilogic a scăzut anul trecut cu 43%, la 91 milioane de dolari, în linie cu rezultatele înregistrate de piaţa locală de IT, a declarat directorul general al companiei, Gabriel Marin.

"2011 n-a fost cel mai bun an al nostru. În 2010, cifra de afaceri a Omnilogic SRL a fost undeva în jurul a 160 milioane de dolari. Rezultatele noastre se înscriu în tendinţa înregistrată la nivelul pieţei IT, care, potrivit datelor IDC, a scăzut în 2009 cu 55%, şi cu 30% în 2010", a spus Marin, prezent la deschiderea primului Oracle Partner Hub din România.

El a adăugat că perioada 2009-2011 a fost una dramatică pentru piaţa locală IT şi a adus "o trezire" pentru cei mai mulţi jucători.

"La nivelul anului 2011, cred că piaţa IT a reprezentat 40-45% din valoarea atinsă în 2008. Nu întâmplător în această perioadă au avut loc mai multe falimente din zona distribuţiei, a retailului. Nu mai târziu de acum o lună şi jumătate au fost anunţate două insolvenţe spectaculoase (RHS Company şi Scop Computers - n.r.). Nu prea sunt veşti bune în piaţa locală. Pe de altă parte, dacă vrem să fim realişti, e clar că piaţa locală IT din 2008 nu reflecta realitatea şi potenţialul nostru ca ţară, era o piaţă prea umflată, prea fragmentată şi cu foarte mulţi jucători", a spus Marin.

El a adăugat că recesiunea reprezintă o mare oportunitate pentru Omnilogic, compania continuând să aloce fonduri pentru dezvoltarea afacerilor şi extinderea operaţiunilor pe plan local, dar şi extern.

"2012 va fi un an de extindere masivă pentru Omnilogic, atât în ţară, cât şi pe pieţele statelor din zonă. Vom fi prezenţi în cel mai scurt timp în Bosnia, iar din 2013 în Bulgaria", a afirmat şeful Omnilogic.

El a adăugat că, pentru piaţa locală IT, anul 2012 va fi la fel de greu ca şi cel precedent şi că abia în 2013 să se revină pe creştere.

Împreună cu Oracle România, Omnilogic a inaugurat primul Oracle Partner Hub din România, prin intermediul căruia compania va pune la dispoziţia partenerilor o echipă dedicată de specialişti şi tehnologii capabile să susţină procesul de extindere a portofoliului de soluţii Oracle pentru zona Europei de Est şi Sud.

Oracle Partner Hub din campusul Omnilogic din Otopeni este al patrulea deschis în zona central şi est europeană, celelalte fiind localizate în Rusia, Turcia şi Polonia.

Cu o suprafaţă de 250 metri pătraţi, Partner Hub va permite Omnilogic şi partenerilor acestuia oportunităţi de creştere şi dezvoltare a afacerilor.

Întrebat de valoarea investiţiei, Marin a spus că Omnilogic a alocat 6-700.000 de euro pentru achiziţionarea echipamentelor şi serviciilor, la care se adaugă suma pentru instruirea salariaţilor care vor deservi Partner Hub, fără să precizeze cuantumul.

Prezent la eveniment, şeful Oracle România, Sorin Mîndruţescu, a evitat să dea detalii despre suma investită de companie în acest proiect.

Omnilogic a fost înfiinţată în 1992 şi este deţinută în totalitate de GT Holding (Austria), fiind unul dintre cei mai mari jucători mondiali de pe piaţa aplicaţiilor software pentru business.