Cei mai importanţi importatori auto: AutoItalia Group

Autor: Bogdan Alecu 20.05.2012

AutoItalia a fost în centrul atenţiei jucătorilor din piaţa auto locală anul trecut în condiţiile în care importatorul a fost şi subiectul primei tranzacţii pe acest segment. Herbert Stein, preşedintele de atunci al companiei, a vândut AutoItalia către grupul israelian Mediterranean Car Agency, importatorul Fiat din Israel.

În prezent la conducerea AutoItalia se află Ori Lahav, care mai deţine şi funcţia de director general al Mediterranean Car Agency.

În ceea ce priveşte campania de restructurare, AutoItalia a renunţat la importurile mărcii sud-coreene SsangYong, acestea fiind ulterior preluate de grupul New Kopel, şi la cele ale Honda Motorcyles (preluate de Honda Trading România). Pe de altă parte, portofoliul companiei a fost extins cu marca Jeep, în condiţiile în care Fiat controlează acum şi grupul Chrysler, iar mărcile Fiat şi Lancia şi-au extins portofoliul cu modele rebranduite ale mărcilor Dodge şi Chrysler.

În ceea ce priveşte vânzările, anul trecut AutoItalia a livrat pe piaţa locală aproape 3.550 de autovehicule, în scădere cu 6% faţă de anul anterior. Pe de altă parte, oficialii Mediterranean Car Agency estimau iniţial că în 2011 vor vinde 3.000 de maşini, iar targetul lor a fost astfel depăşit cu aproape 600 de unităţi.

Cifra de afaceri a companiei va creşte în acest an potrivit oficialilor MCA, în condiţiile în care Jeep va contribui la creşterea preţului mediu al maşinilor vândute.