Bulucea, Google România: Utilizatorii caută rezultate, nu se uită dacă firma e locală sau globală

Ziarul Financiar 16.05.2012

Companiile din România nu îşi aleg partenerii cu care lucrează la promovarea online după criteriul tipului de companie, dacă aceasta este una globală sau locală, ci se uită la rezultatele pe care le pot obţine a declarat Dan Bulucea, directorul Google România în cadrul conferinţei Ronewmedia.

"Nu cred că utilizatorii se gândesc: acesta este un produs global, îl prefer pe cel local", a răspuns Bulucea la întrebarea dacă există o competiţie între marile companii internaţionale precum Facebook sau Google şi site-urile locale. "Pe de altă parte, nu toate firmele locale capitalizează oportunităţile de business locale. Există agenţii de turism care încep să facă business în România pentru că sunt agenţii care nu capitalizează oportunităţile din România", a spus Bulucea.

"Lupta este dură dar problema nu este cum concurăm noi cu site-urile globale. Este doar o etapă de dezvoltare a pieţei", a spus Călin Rotăruş, General Manager al Goldbach Audience. "Provocarea noastră este să explicăm mai bine care sunt diferenţele: de ce ai face publicitate pe o reţea low cost, de ce ai face publicitate pe o reţea de branduri româneşti sau pe o reţea globală. Trebuie să învăţăm cum le folosim pe toate", a spus Rotăruş.

"Nu cred că există competiţie, cred că ambele medii se completează, site-urile locale cu cele internaţionale. Competiţie e un cuvânt prea dur", a spus pe de altă parte Robert Pefanis, Regional Head of Sales al ThinkDigital.

"Nu cred că e neapărat vorba de competiţie între dot.ro şi dot.com. Este vorba de modul în care un client poate gândi o campanie: ce poate oferi Facebook nu poate oferi Google. În ultimii ani a fost o parte de experimentare în România", a spus Dan Balotescu, Managing Partner al Media Investment