Porsche Finance Group a acordat în primele trei luni finanţări în valoare de 33 mil.euro

Autor: Lidia Neagu 17.05.2012

"Am avut o evoluţie constanţă, în pofida condiţiilor de piaţă, iar valoarea bunurilor finanţate de grupul nostru în primul trimestru s-a ridicat la 33 milioane euro. Programul Rabla nu a influenţat rezultatele noastre din primele trei luni, întrucât a fost lansat abia în luna aprilie", a declarat, într-o conferinţă de presă, directorul executiv al grupului, Alexander Nekolar.

Astfel, Porsche Finance Group a acordat finanţare pentru achiziţia a 1.970 de autovehicule, cu 12% mai mult faţă de primul trimestru al anului trecut.

Grupul este prezent pe piaţa românească din 1999 şi include cinci companii - Porsche Leasing, Porsche Bank, Porsche Broker de Asigurare, Porsche Mobility şi Porsche Asigurări.

Porsche Leasing avea la finele lunii martie un portofoliu de 31.727 autovehicule, iar valoarea bunurilor finanţate a fost de 24 milioane euro în primul trimestru, în timp ce numărul contractelor încheiate a crescut cu 5,2%.

Porsche Mobility a avut o creştere de 65% a numărului de contracte noi, datorită acordurilor mari de management de flotă şi un avans de 18,5% în ceea ce priveşte numărul de maşini din portofoliu, astfel că la sfârşitul perioadei analizate numărul de autovehicule din portofoliu a fost de 3.848 unităţi.

La Porsche Bank valoarea bunurilor finanţate a fost de 2 milioane euro, iar portofoliul a crescut cu 4,2%, în timp ce Porsche Asigurări avea la finele lunii martie peste 10.500 de poliţe.

Pentru acest an, Porsche Finance Group intenţionează să lanseze în ultimul trimestru al anului un nou produs de finanţare, respectiv leasingul financiar în lei.

Alte obiective ale grupului pentru anul acesta vizează extinderea portofoliului de leasing, concentrarea afacerilor pe produselor destinate IMM-urilor şi lansarea unor oferte speciale în cadrul Programului Rabla.

Referitor la Programul Rabla, Nekolar a spus că acesta va avea un impact mai scăzut pe piaţa leasingului din acest an întrucât numărul maşinilor disponibile a fost redus substanţial, dar şi din cauza numărul limitat al voucherelor şi a preţului acestora, care, în acest an, este mai mare comparativ cu ediţia trecută a programului.

Totodată, Nekolar a afirmat că, în general, clienţii sunt mai precauţi atunci când fac achizţii, iar decizia de cumpărare este influenţată de preţ, dar mai ales de calitate.

Pe segmentul de leasing operaţional, Nekolar preconizează o creştere de 25% pentru Porsche Bank.

"Pe acest segment exista un mare potenţial şi de aici va veni şi creşterea. Mai este loc de avans atât pentru noi, cât şi pentru competitorii noştrii. În priumul trimestru noi am urcat de pe poziţia a treia pe locul doi din piaţa leasingului operaţional", a declarat Nekolar.

El a mai spus că o tendinţă a pieţei vizează finanţarea în lei din cauza volatilităţii monedei euro şi a pieţei financiare în general.

Porsche Finance Group acordă finanţări pentru achiziţia mărcilor comercializate de Porsche România (Volkswagen, Seat, Skoda, Audi, Bentley, Porsche, Bugatti şi Lamborhghini) atât pentru autoturisme, cât şi pentru autovehicule comerciale noi şi second hand.