Rompetrol speră la 200 mil. dolari în Georgia şi vrea o poziţie puternică la Marea Neagră

Autor: Roxana Petrescu 31.05.2012

Grupul Rompetrol, al doilea cel mai mare jucător din piaţa petrolieră locală, controlat de compania kazahă de stat KazMunaiGaz, şi-a bugetat pentru anul acesta afaceri de 200 de milioane de dolari pe piaţa din Georgia, similare cu cele de anul trecut.

Totodată, Rompetrol este interesat de continuarea extinderii din această piaţă în contextul în care grupul intenţionează să-şi întărească poziţia în regiunea Mării Negre, mai ales după creşterea capacităţii de rafinare de la Petromidia până la 5 milioane de tone. În acest sens, compania a deschis trei noi benzinării în Georgia, după ce anul trecut alte 11 puncte de alimentare au fost puse în funcţiune.

În total, în Georgia, Rompetrol a ajuns la 68 de staţii de distribuţie a carburanţilor. "Consolidarea şi creşterea prezenţei produselor Rompetrol în regiunea Mării Negre este obiectivul nostru în perioada următoare, iar platforma creată de grup în ţări precum Moldova, Bulgaria, Georgia, Ucraina ne va asigura dezvoltarea şi atingerea acestui scop.

În plus, strategia companiei este în acord cu economia în plină dezvoltare din Georgia, care se reflectă şi asupra pieţei de profil", a spus Titov Buzescu, vicepreşedinte pe segmentul de retail din cadrul grupului Rompetrol. Compania este activă în 12 pieţe printre care se numără Franţa, Spania, Bulgaria sau România.