Ciolan a avut un rulaj de 135 mil. euro la Ambient, plus 25%

Autor: Cristi Moga 03.06.2012

Omul de afaceri sibian Ioan Ciolan, principalul acţionar al companiei Ambient, a readus afacerea de comerţ şi distribuţie de materiale de construcţii pe o creştere consistentă, finalizând anul 2011 cu un rulaj de 135 de milioane de euro.

Potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice, cifra de afaceri a Ambient din 2010 se ridicase la 107,7 milioane de euro, astfel că avansul depăşeşte 25%.

Compania estima la începutul anului trecut o creştere a cifrei de afaceri de 15%, astfel că rezultatul din 2011 a depăşit aşteptările.

În 2009, când cifra de afaceri a companiei s-a prăbuşit cu 45%, de la 231 mil. euro la 104 mil. euro, Ciolan a început un amplu proces de restructurare, închizând o serie de magazine şi renunţând la aproximativ 1.500 de angajaţi. În plus, Ciolan a recrutat o nouă echipă de management şi a apelat la Roland Berger pentru a găsi soluţii de redresare fără a apela la procedura insolvenţei, în condiţiile în care datoriile companiei se ridicau la circa 70 de milioane de euro.

În 2010 compania s-a stabilizat, obţinând o uşoară creştere a cifrei de afaceri, iar anul trecut avansul rulajului a fost mai consistent.

"Creşterea din 2011 nu s-a bazat pe extinderea lanţului comercial. Am decis că este mai corect şi mai profitabil să continuăm toate procesele în linia planului strategic pentru a avea un viitor stabil", afirmă acum Ciolan.

Compania a avut în 2010 o pierdere netă de aproape 6 milioane de euro. Pentru 2011 reprezentanţii Ambient nu au furnizat informaţii cu privire la evoluţia contului de profit şi pierdere.

Ambient are în prezent o reţea de 14 magazine, concentrate în special în zona Transilvaniei, precum şi două depozite logistice cu ajutorul cărora realizează livrările în reţeaua de distribuţie.

"Dacă anul 2009 a reprezentat pentru Ambient momentul asumării deciziei de a restructura businessul, anul 2011 confirmă eficienţa planului strategic", mai spun reprezentanţii Ambient.

În condiţiile în care piaţa construcţiilor a fost pe minus şi anul trecut, jucătorii din segmentul de bricolaj şi distribuţie de materiale sunt nevoiţi să vină cu soluţii de diferenţiere, ţinând cont că numărul jucătorilor activi este unul ridicat. Ambient a lucrat la zona de servicii, propunând concepte de consiliere a clienţilor interesaţi de renovarea sau construirea unei case pe tot parcursul proiectului sau o "galerie cu idei" prin care clienţii au acces la diverse soluţii de amenajare a spaţiilor.

Printre competitorii Ambient se numără companiile Dedeman, Praktiker, BauMax sau Bricostore.