Prima lună de Lodgy în Franţa: monovolumul Dacia a intrat pe poziţia a treia, sub modelele Peugeot, dar peste VW Touran

Autor: Bogdan Alecu 03.06.2012

Acum noua uzină Dacia se află la câţiva kilometri de coasta Spaniei şi la mai puţin de 2.000 de kilometri de Franţa, în timp ce distanţa faţă de România este de circa 4.000 de kilometri.

Aproape 1.800 de automobile Lodgy au fost înmatriculate deja luna trecută pe piaţa franceză, volum ce a clasat automobilul de familie direct pe locul 93 în topul celor mai bine vândute maşini la nivelul primelor cinci luni ale acestui an, potrivit statisticilor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).

Atât în Spania, cât şi în Franţa, înmatriculările Dacia au înregistrat creşteri notabile odată cu lansarea noului model. În Franţa, principala piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme ale con­structorului autohton au punctat un avans de 5,3% la nivelul lunii mai, la un volum de puţin peste 6.800 de maşini.

La nivelul primelor cinci luni, înmatriculările de autoturisme Dacia pe piaţa franceză au scăzut cu 23% faţă de perioada similară a anului trecut, la 31.500 de maşini, declinul fiind însă micşorat faţă de primele patru luni ale anului, când era de 28,5%.

În Spania Dacia a crescut luna trecută cu 27%, la aproape 1.700 de autoturisme, dintre care 235 de unităţi au reprezentat monovolumul Lodgy. La nivelul primelor cinci luni creşterea a fost de 19%, la 5.800 de unităţi.

Cel mai bine vândut monovolum pe piaţa franceză este Peugeot 3008, din care au fost livrate luna trecută puţin peste 3.600 de unităţi.

Modelul Dacia cu cele mai multe înmatriculări în Franţa a fost şi în luna mai SUV-ul Duster produs la Mioveni, cu 2.840 de unităţi, păstrându-şi locul 12 în topul celor mai bine vândute maşini pe piaţa franceză în acest an.

Pe locul secund în topul celor mai bine vândute maşini de familie în Franţa se află Peugeot 5008, cu 2.100 de maşini înmatriculate luna trecută.

Volkswagen Touran, unul dintre principalii concurenţi ai lui Lodgy din punct de vedere al dimensiunilor, se află pe locul 30 în topul celor mai bine vândute automobile pe piaţa franceză la primele cinci luni. În mai s-au înmatriculat 1.257 de unităţi din acest model, cu peste 500 mai puţine decât în cazul lui Lodgy. De asemenea, Lodgy a înregistrat în­ma­triculări de aproape două ori mai mari decât Renault Kangoo - 1.043 de unităţi. În top 100 cel mai bine vândute maşini în Franţa mai intră şi monovolumul Renault Espace, din care s-au înmatriculat puţin peste 500 de unităţi luna trecută. În total, se estimează că Lodgy va înregistra vânzări de 60-70.000 de unităţi în acest an, în condiţiile în care primele livrări au demarat în aprilie, şi de aproape 180.000 de maşini anul viitor.

În Germania, cea de-a doua mare piaţă pentru Dacia, Lodgy s-a lansat la începutul acestei luni. Pe piaţa locală Lodgy va fi lansat la mijlocul acestei săptămâni, în timp ce primele comenzi s-au putut lua încă din luna martie, când s-au comunicat şi preţurile oficiale. Potrivit oficialilor Dacia, până la finalul lunii aprilie 100 de români comandaseră maşina, iar alte câteva mii erau interesaţi să afle mai multe detalii despre acest model.
 
Cel de-al şaptelea model din gama Dacia este primul produs exclusiv în afara României, la uzina din Tanger, Maroc. Astfel, dacă înainte drumul de la Mioveni şi până în Spania sau Franţa dura aproape o lună, acum livrările se pot face către aceste pieţe mult mai rapid datorită apropierii Marocului de pieţele vest-europene.