TVR a lansat portalul video tvrplus.ro

Autor: Madalina Cerban 12.06.2012

Astfel, publicul poate viziona în direct toate canalele TVR, dar şi ediţii de arhivă pentru aproape 60 de emisiuni difuzate de TVR 1, TVR 2 şi TVR Cultural, pentru care televiziunea publică deţine drepturi de difuzare online.

"Migrarea către web şi adaptarea la noul tip de consum video este un obiectiv strategic pentru televiziunea publică", spune Alexandru Lăzescu, preşedinte-director general al TVR. "Succesele TVR în materie de webcasting, atât la Festivalul George Enescu, cât şi la Eurovision, când România s-a aflat în top 5 european la audienţa pe internet a selecţiei naţionale ne-au dat încredere că suntem pe drumul cel bun. Dezvoltarea şi conectarea la viitor înseamnă mai mult decât o necesitate. Poa te însemna salvarea televiziunii publice pe termen lung", conchide Lăzescu.

"Lista emisiunilor disponibile pe tvrplus.ro va creşte în următoarele săptămâni; pregătim deja un lot de emisiuni difuzate pe TVR INFO, TVR 3 şi TVR Internaţional", spune Dorian Stoica, managerul de proiect al tvrplus.ro, portal a cărui echipă este formată din patru jurnalişti.

"De asemenea, în săptămânile care urmează, ne vom concentra pe îmbogăţirea colecţiilor de materiale din arhiva TVR, scopul nostru fiind acela de a oferi celor circa 8 milioane de utilizatori de internet din România (potrivit unui studiu realizat de Saïd Business School (Oxford University), la comanda Cisco, în 2010) acces la emisiuni care au făcut istorie", a mai spus Stoica.

Lansat sub sloganul "Ai ce să vezi!", portalul video al TVR, tvrplus.ro, este un proiect al Departamentului TVR Interactiv şi a fost dezvoltat în parteneriat cu DirectOne, companie selectată anul trecut în urma unei licitaţii. Potrivit contractului, dezvoltarea platformei video nu presupune niciun fel de obligaţie financiară din partea TVR, parteneriatul fiind unul de tip revenue share (cotă parte din venituri, n.r.) din publicitatea care urmează a fi atrasă pe site.

"Televiziunea publică are acum, prin tvrplus.ro, un instrument prin care răspunde adecvat culturii de consum media generată de internet. E un instrument valoros, creat pentru oamenii care vor să hotărască singuri unde, când şi cum vor să urmărească o anume emisiune", spune Mona Dîrţu, director TVR Interactiv.

După portalul de ştiri (tvrinfo.ro), site-urile dedicate Eurovision şi EURO 2012 şi portalul video, TVR va lansa, în următoarea lună, alte două proiecte online: un nou site corporate şi unul dedicat Jocurilor Olimpice de Vară.

Societatea Română de Televiziune (SRTv) are statut de instituţie publică şi operează şapte televiziuni. TVR acoperă cele mai importante ştiri la nivel naţional, prin cinci studiouri teritoriale.

TVR a început, în septembrie 2011, un proces amplu de reformulare a misiunii sale ca serviciu public de televiziune, în cadrul cărui şi-a definit misiunea, viziunea şi valorile. Acestea vor sta la baza Cartei TVR, un document de poziţie care va stabili în detaliu modul de operare al instituţiei şi valorile sale fundamentale. Tot din 2011, TVR a pus accent pe dezbateri cu publicul, traininguri, parteneriate strategice şi schimburi de idei cu societatea civilă, profesioniştii şi organizaţiile de media. Astfel, TVR îşi propune să crească, pe termen lung, calitatea producţiilor şi a dialogului cu publicul şi să devină un reper în materie de jurnalism responsabil.