Românii cheltuiesc peste 20 mil. euro pentru cupoane de reduceri în 2012

Autor: Alina Barbu 19.06.2012

Piaţa reducerilor de grup din România va depăşi 20 de milioane de euro anul acesta, în creştere uşoară faţă de nivelul de aproximativ 18 milioane de euro la care a explodat această industrie în 2011, conform lui Andrei Ştefan, antreprenorul din spatele centralizatorului de oferte Redutti.ro.

Numai în primele cinci luni din an consumatorii români au achiziţionat peste un milion de cupoane de reduceri în valoare de circa 47 mil. lei (10,5 mil. euro), potrivit datelor din Daily Deals Dashbord, sistemul de monitorizare a ofertelor publicate pe site-urile de reduceri de grup din România.

Piaţa ar putea astfel depăşi cu uşurinţă nivelul de 20 mil. euro estimat, dat fiind că de regulă a doua parte a anului şi în special perioada sărbătorilor aduc vânzări mai ridicate decât în primele luni din an.

Magazinele de cupoane de reduceri au publicat aproape 25.000 de oferte diferite până la începutul lunii iunie, preţurile pornind de la un leu şi ajungând chiar până la 35.000 de lei (7.850 de euro) pentru o operaţie de liposucţie.

Cele mai căutate au fost ofertele pentru diverse produse (aproximativ 227.500 de cupoane cum­părate), precum şi reduceri în restaurante şi cluburi (205.000 de cupoane cumpărate), însă nu au fost şi cele care au atras şi cele mai ridicate vânzări. Serviciile de îngrijire personală i-au determinat pe români să cheltuiască 10,6 milioane de lei (2,3 milioane de euro), adică 22,6% din vânzările de cupoane din primele cinci luni ale anului, potrivit lui Andrei Ştefan, urmate îndeaproape de ofertele pentru vacanţe, care au înghiţit 22% din vânzări.

Perspectivele de creştere au determinat tot mai mulţi antreprenori să-şi încerce norocul în această industrie. "De la începutul anului au apărut 31 de site-uri noi de reduceri de grup", confirmă fondatorul Redutti.ro.

Practic, barierele de intrare în acest domeniu sunt încă destul de mici, o asemenea afacere putând fi pornită cu doar câteva sute de euro, cât ar putea să coste un model de site şi un contract cu un agregator care să asigure un minimum de trafic.

Este totuşi o piaţă destul de dificilă, mai ales că 80% din vânzări sunt generate de cele mai mari zece magazine de cupoane - BestDealz, CoolBuy, FunDeal, FunGroup, GetADeal, Groupon, IzzyReduceri, Kuponiada, TopDeals şi Zumzi. Restul de aproximativ 20% se împart între celelalte peste 100 de site-uri de reduceri de grup din România. Şi nu toate sunt active în fiecare zi. "Din cele peste 100 de astfel de site-uri de pe piaţă, doar opt reîn­noiesc zilnic ofertele", a completat Ştefan.