Fallacher, Orange: După investiţii de 110 mil. €, avem cea mai rapidă reţea de net mobil

Autor: Adrian Seceleanu 21.06.2012

Reţeaua 3G a Orange România acoperă în prezent 98% din populaţia României, faţă de 55% în urmă cu mai puţin de un an, după ce compania a realizat investiţii de 110 milioane de euro, a declarat Jean François Fallacher, CEO al operatorului, într-o conferinţă de presă.

"Prin acest proiect, jumătate din re­ţea­ua Orange, construită în peste 14 ani, a fost modernizată, optimizată şi extinsă, iar clien­ţii au (...) acces la internet mobil la viteze superioare oriunde s-ar afla", a spus Fallacher.

Această investiţie este parte a strategiei companiei, anunţată în 2011, de a investi în România 500-600 mil. euro până în 2015.

Acum Orange este compania care are cea mai rapidă reţea de internet mobil din România, a declarat Mădălina Suceveanu, Chief Technology Officer al companiei.

După investiţiile realizate Orange oferă net cu viteze de descărcare a datelor de până la 43,2 Mbps în 5 oraşe, cu viteze de până la 21,6 Mbps în 21 de oraşe, în timp ce în mediul urban şi rural viteza a crescut la 14,4 Mbps. "Am schimbat peste 2.000 de antene şi peste 1.900 de legături de reţea" ca parte a acestui proces de investiţii, a adăugat Suceveanu. Ea a precizat că Orange urmează să obţină certificări pentru noile performanţe ale reţelei, care să permită Orange să revendice titlul de cea mai bună reţea de date mobile de pe piaţa locală. "Certificările vor acoperi şi reţeaua din mediul rural, nu doar oraşele."

Cel mai important rival local al Orange, subsidiara locală a grupului Vodafone, a obţinut în două rânduri, anul trecut, certificări de la o companie independentă - P3 communications, potrivit cărora deţine cea mai bună reţea locală din punct de vedere al datelor mobile.

Întrebat dacă Orange este pre­gătit să lanseze serviciile 4G, Fallacher a răs­puns afirmativ, adăugând însă că data lansării depinde de momentul eliberării frecvenţelor de către Ministerul Apărării Naţionale, care este prevăzută pentru 2014. Şeful Orange România a avertizat însă că viteza dez­vol­tării unei reţele 4G şi apetitul operatorilor pentru acest subiect vor depinde de pre­ţul final plătit pentru licenţe la "competiţia" care va fi organizată în această toamnă de stat.

Pe de altă parte, Mădălina Suceveanu a explicat că operatorii pot lansa şi mai repede servicii 4G, folosind alte benzi de frecvenţe decât cele de 800 MHz, care urmează să fie eliberate de Armată. O asemenea ban­dă de frecvenţă ce ar putea fi utilizată pentru 4G este cea de 1.800 MHz, însă utilizarea acesteia nu poate asigura o acoperire naţională rapidă a României cu servicii 4G. Investiţiile realizate în reţea au avut impact imediat asupra consumului de date, a declarat Julien Ducarroz, directorul comercial al companiei. Potrivit datelor prezentate de oficialul Orange, în primul trimestru al anului precedent traficul de date din zonele în care s-a îmbunătăţit în ultimul an reţeaua reprezenta doar 1% din total. După trecerea la 3G şi viteze de cel puţin 14,4 Mbps pentru descărcarea datelor, aceste zone au ajuns să reprezinte, în al doilea trimestru din acest an, aproape un sfert din totalul traficului din reţeaua Orange. Traficul a crescut cu 182%, a spus Ducarroz. Orange a înregistrat o creştere de 30% a vânzărilor de date doar ca urmare a extinderii reţelei 3G, a adăugat el.

După ce a extins acoperirea şi a lansat 3G în localităţi din mediul rural, Orange a trimis echipe care să le prezinte locuitorilor serviciile, a spus directorul comercial al Orange. Peste 20 de maşini special echipate pentru a prezenta serviciile companiei au circulat prin ţară, folosindu-se inclusiv de târgurile organizate în mediul rural pentru a populariza oferta companiei.

Orange ar putea oferi în această vară servicii de internet mobil gratuit pe litoral, aşa cum a făcut - pentru o anumită perioadă - şi pentru clienţii metroului bucureştean, a dat de înţeles Ducarroz în conferinţa de presă. "Nu voi spune nimic concret, dar vă voi da câteva ponturi: în timpul verii metroul se va muta pe litoral", a spus Ducarroz, fără a oferi alte detalii. "În curând veţi putea vedea câteva acţiuni speciale ale Orange pe litoral", a mai spus el.

Orange le-a oferit în ultimele luni ale anului trecut clienţilor care circulau cu metroul din Bucureşti posibilitatea de a utiliza gratuit serviciul de acces la internet, încercând astfel să stimuleze consumul de date mobile.

Rezultatul campaniei de la metrou? O creştere a traficului de 40% şi 62.000 de utilizatori, potrivit datelor prezentate de directorul comercial al Orange.

În ceea ce priveşte trecerea Orange la o reţea 4G, Ducarroz a afirmat că schimbarea va deschide drumul către lansarea unor noi categorii de servicii. "Ceea ce va aduce lansarea serviciilor comerciale 4G este în principal o calitate mai bună a serviciilor de date, o latenţă mai bună, care permite lansarea unei noi categorii de servicii".