Logan 2 şi Sandero facelift au intrat „pe ultima sută“: au apărut primele imagini cu maşinile la test

Autor: Bogdan Alecu 26.06.2012

Cu aproape trei luni înainte de prezen­tarea oficială în cadrul Salonului Auto de la Paris din toamna acestui an, presa interna­ţio­nală a publicat primele imagini cu modelul Sandero facelift, puternic camuflat. Mai mult, recent au apărut şi imagini spion cu viitorul Logan 2, care ca şi Sandero este însă puternic camuflat, astfel încât nu se poate trage o concluzie legată de designul acestuia, ci doar cu privire la faptul că este în continuare vorba de un sedan cu patru uşi.

În cazul lui Sandero, cel mai probabil faceliftul va urma aceeaşi strategie ca şi în cazul lui Renault Sandero lansat în Brazilia anul trecut. Potrivit italienilor de la autoblog.it, faceliftul a vizat modificări la nivelul părţii frontale, cu schimbări la nivelul barei de protecţie şi a proiectoarelor de ceaţă. În ceea ce priveşte interiorul, Sandero facelift va pre­lua cel mai probabil consola centrală de la mono­volumul Lodgy, cu sistem multimedia integrat, iar comenzile pentru geamurile electrice vor fi mutate de pe planşa de bord direct pe portiere.

În ceea ce priveşte gama de motorizări, atât noul Sandero, cât şi a doua generaţie a lui Logan vor dispune cel mai probabil de noul motor de 1,2 litri şi 115 CP lansat în gama Dacia odată cu monovolumul Lodgy, dar şi de viitorul motor H4 de 1,0 litri în trei cilindri care va fi produs şi în România.

În timp ce noile Dacia Lodgy şi Dokker sunt produse la uzina recent inaugurată a grupului Renault din Maroc, atât Sandero, cât şi următoarea generaţie a Logan vor fi asamblate la Mioveni, având un impact direct asupra economiei locale.

Sandero a fost înaintea lui Duster cel mai bine vândut model al constructorului local pe pieţele vest-europene, iar odată cu versiunea restilizată, cel mai probabil acestea vor reveni pe un trend ascendent. În prezent la Dacia s-au anunţat pentru anul acesta deja şase zile lucrătoare în care pro­ducţia a fost oprită, dintre care patru au fost cauzate de scăderea comenzilor şi de acumularea de stocuri.

Exporturile de autoturisme ale Auto­mo­bile Dacia au înregistrat un avans de peste 4% în primele cinci luni ale acestui an, la peste 122.500 de maşini, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Creşterea exporturilor Dacia din primele cinci luni vine în contextul în care pe piaţa europeană Dacia a înregistrat în acelaşi interval de timp o scădere a înmatriculărilor de peste opt procente, la 98.400 de maşini, conform Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Diferenţa dintre cele două statistici scoate în evidenţă faptul că pe măsură ce piaţa europeană se contractă, aceasta scăzând cu 7% în intervalul ianuarie-mai, constructorul autohton şi-a majorat exporturile către destinaţii din afara Uniunii Europene.