Când vom circula pe autostradă până la mare: Transporturile deschid circulaţia pe Autostrada Soarelui

Autor: Andreea Mioara Neferu 02.07.2012

Ministerul Transporturilor va deschide pe 20 iulie circulaţia pe tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia în regim de drum naţional, precum şi pe sectorul Medgidia-Constanţa, în regim de autostradă. Ministrul transporturilor Ovidiu Silaghi a fost astăzi în vizită pe şantierul Autostrăzii Soarelui, unde a spus că inaugurarea celor două tronsoane se va face în a doua parte a lunii iulie, mai exact pe 20 iulie.

Stadiul fizic al celor două tronsoane din Autostrada Soarelui care încă nu sunt gata se ridica la începutul lunii iunie la 54% în cazul secţiunii Cernavodă-Medgdia, respectiv la 85% în cazul Medgidia-Constanţa, potrivit informaţiilor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Pe de altă parte, varianta de ocolire a municipiului Constanţa, care închide Autostrada Soarelui, era finalizată în proporţie de 74% la începutul verii.

Pe 20 iulie ar urma să fie finalizat integral tronsonul Medgidia-Constanţa, construit de italienii de la Astaldi şi de nemţii de la Max Boegl pentru circa 596 milioane de lei (141,9 milioane de euro). Acest sector al autostrăzii, cu o lungime 30,8 kilometri, era construit în proporţie de circa 85% la începutul lunii iunie

În prezent sunt în curs de finalizare fundaţia de drum, asfaltul, podurile şi pasajele, podeţele şi nodul rutier, potrivit CNADNR. În iulie anul trecut o secţiune din această autostradă, pe ruta Murfatlar-Valu lui Traian, cu o lungime de 14,5 kilometri, a fost deschisă la o bandă pe sens, iar la finalul lunii septembrie 2011, au fost deschise toate cele patru benzi pe această secţiune. Până la 1 iunie, CNADNR a plătit constructorilor circa 493 milioane de lei (117,3 milioane de euro) pentru construcţia acestui tronson.

Pe de altă parte, tronsonul Cernavodă-Medgidia va fi deschis doar pe o singură bandă pe sens la 20 iulie. Autostrada Cernavodă-Medgidia era construită în proporţie de 54% la 1 iunie, potrivit datelor furnizate de CNADNR. Termenul estimat de finalizare este ianuarie 2013, însă compania de drumuri va deschide traficul pe o cale de rulare pe 20 iulie 2012. Acest tronson s-a aflat în mijlocul unui adevărat scandal anul trecut, când Ministerul Transporturilor a decis să rezilieze contractul cu firma constructoare Colas. Ulterior, construcţia acestui tronson a fost atribuită consoţiului format din germanii de la Max Boegl şi italienii de la Astaldi.