Orange vine cu noi oferte pentru clienţii de cartele

Autor: Adrian Seceleanu 05.07.2012

Orange, numărul unu pe piaţa locală de telefonie mobilă, a lansat o nouă ofertă pentru cei câteva milioane de clienţi ai cartelelor preplătite, prin care oferă pachete de minute de apeluri, SMS-uri şi acces la internet la tarife care variază între 5 şi 9 euro credit.

Una dintre opţiuni, care are un tarif de 5 euro, include 2.000 de minute sau SMS-uri în reţea şi 100 de minute sau SMS-uri naţionale. Opţiunile cu un cost de 5, 7 sau 9 euro credit includ pe lângă minute şi SMS-uri naţionale şi în reţea, şi 75 MB, 300 MB sau 500 MB de trafic de date.

"Această iniţiativă vine în completarea programelor destinate clienţilor noştri", a declarat Julien Ducarroz, director comercial al Orange România.

Orange avea la finele lunii martie 2012 peste 10 milioane de clienţi, dintre care cea mai mare pondere o au clienţii cu cartele preplătite. Potrivit datelor furnizate de autoritatea de reglementare la finele lunii decembrie 2011, pe piaţă existau 16,8 milioane de cartele prepay, dintre care 14 milioane erau active - adică fuseseră utilizate în perioada de raportare a datelor. Din cele 14 milioane de cartele active la finele anului trecut, aproximativ 4,9 milioane erau în portofoliul Vodafone, iar alte aproximativ 5 milioane erau în portofoliul Cosmote. Orange, care nu dezvăluie care este raportul abonaţi-cartele din baza sa de utilizatori, la fel ca RCS&RDS, are probabil peste 5 milioane de utilizatori prepay.

Anul trecut numărul de cartele prepay active a scăzut cu un milion. Tendinţa a fost surprinsă şi în raportul financiar anual al France Telecom, acţionarul majoritar al Orange România.

"Scăderea de pe segmentul prepay - n.red.) poate fi atribuită unei creşteri a inflaţiei - care a atins 8% în prima jumătate a anului - şi unei lipse de încredere în perspectivele economice, care îi determină pe români să amâne achiziţiile şi să economisească mai mult". Raportul precizează însă că lansarea unor noi opţiuni pentru clienţii prepay a determinat revenirea la finele anului trecut a numărului de utilizatori ai Orange România de pe acest segment la nivelul din 2010.