Britanicii de la Regenersis repară lunar în România câteva zeci de mii de mobile, GPS-uri şi decodoare

Autor: Adrian Seceleanu 05.07.2012

Filiala locală a grupului britanic Regenersis, care a intrat în România acum nouă ani prin două achiziţii, repară acum în Bucureşti toate sistemele GPS TomTom din Europa, telefoanele de la Vodafone România şi decodoare de cablu şi satelit de la doi dintre cei mai mari jucători din telecom de pe piaţă.

Subsidiara locală a grupului britanic Regenersis, specializat în furnizarea de soluţii şi servicii de diagnoză şi reparaţii, a avut anul trecut afaceri de aproape 36 mil. lei (8,5 mil. euro), în creştere cu 48% faţă de anul precedent, pe fondul creşterii numărului de clienţi şi al diversificării portofoliului de servicii, a declarat pentru ZF Alexandru Căpăţînă, directorul general al firmei.

"În ultimii trei ani cifra de afaceri a Regenersis a crescut considerabil, de la 24,4 de milioane lei la aproape 36 de milioane lei în 2011, cu un profit operaţional stabil şi un cash flow mult îmbunătăţit", a declarat Alexandru Căpăţînă.

Înfiinţată în urmă cu nouă ani de zile prin achiziţionarea a doi furnizori de servicii specializaţi în reparaţia şi recondiţionarea echipamentelor IT&C, compania are acum în portofoliu telefoane mobile, decodoare de televiziune prin cablu şi satelit, dispozitive GPS, echipamente IT, echipamente bancare şi audio-video. Filiala Regenersis din România face parte din grupul ţărilor emergente, care include de asemenea Polonia, Turcia, Rusia, Africa de Sud şi este coordonat de către biroul regional din Varşovia.

Personalul companiei variază în funcţie de volumul de lucru, în jurul a 200 de oameni, adaugă Alexandru Căpăţînă.

"Funcţie de proiectele în derulare, avem între 190 şi 260 de angajaţi. În acest moment avem 208 angajaţi, specializaţi pe diferite linii de producţie, funcţie de produse şi de nivelul de reparaţii solicitat de partenerii noştri."

Cea mai mare parte a echipamentelor reparate provin din România, iar cel mai mare partener local este Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telefoane mobile.

"În principal echipamentele pe care le reparăm sau le recondiţionăm provin în proporţie de 60% din România, în speţă telefoane mobile şi decodoare. Restul provin de pe diverse pieţe europene, fiind colectate într-un depozit şi trimise în transporturi bilunare. În ceea ce priveşte reparaţiile telefoanelor mobile, avem un parteneriat tradi­ţio­nal cu Vodafone România pentru piaţa internă. Efectuăm reparaţii în garanţie şi postgaranţie pentru aproape toate produsele aflate în portofoliul Vodafone. Telefoanele defecte ajung la noi în maximum 24 de ore, sunt reparate în cel mai scurt timp şi trimise către clienţi în orice punct din reţeaua de magazine Vodafone sau parteneri ai Vodafone. De asemenea avem contracte directe cu cei mai mari producători de telefoane mobile, fiind acreditaţi şi auditaţi de către aceştia."

De asemenea, cei 200 de români care lucrează la unitatea din Bucureşti repară şi toate sistemele GPS TomTom din întreaga Europă, spune Căpăţînă. "Regenersis Bucureşti este singurul centru de reparaţii şi recondiţionare completă pentru Europa. Echipamentele defecte din ţările Europei sunt recondiţionate la Regenersis Bucureşti şi reintroduse în stocul de înlocuire sau sunt trimise direct clienţilor. Pentru piaţa internă reparăm în garanţie şi în afara garanţiei telefoane mobile, carduri de date şi tablete."

În România sunt utilizate peste 20 de milioane de telefoane mobile, peste 2,2 milioane de decodoare de TV satelit şi sute de mii de decodoare de cablu TV digital.

Pe fondul extinderii numărului de clienţi şi al serviciilor prestate, compania a ajuns la mai mult de 58.000 de reparaţii pe lună.

"Evoluţia reparaţiilor în România a fost spectaculoasă în ultimii trei ani. Dacă în 2010 am înregistrat un număr total de aproape 570.000 de reparaţii şi/sau recondiţionări, în 2011 acestea au depăşit 703.000, cu o medie de peste 58.000 de reparaţii lunare."

În condiţiile în care o parte dintre echipamentele defecte vin din străinătate, iar

celelalte din diverse regiuni ale României, compania resimte problemele infrastructurii locale de transport, afirmă şeful Regenersis România.

"Da, avem probleme din cauza infra­structurii. O parte din produsele pe care le prelucrăm sosesc din afara ţării. De multe ori transportul întârzie din cauza condiţiilor de trafic sau paleţii sunt deterioraţi." În acest context, unii clienţi au preferat să lucreze cu centre de reparaţii din alte ţări.

"Am întâlnit situaţii în care anumiţi parteneri şi-au exprimat îngrijorarea în ceea ce priveşte infrastructura de transport din România. Unii chiar au preferat alte ţări vecine doar pentru faptul că beneficiază de condiţii mai bune şi mai sigure de transport. Ne aş­teptăm ca pentru taxele plătite să se schim­be ceva în acest sens."