Topul vânzătorilor de cupoane de reduceri: fundeal.ro, pe primul loc în 2011

Autor: Adrian Seceleanu 17.07.2012

Cel mai mare jucător de pe piaţa locală de cu­poane de reduceri a fost anul trecut compania Fun Deal Ro înfiinţată de omul de afaceri Roberto La­za­rov, cu afaceri de puţin peste 500.000 de euro. arată datele din bilanţurile publicate de firme pe site-ul Ministerul Finanţelor şi prelucrate de ZF.

Subsidiara locală a companiei Groupon s-a cla­sat pe locul doi cu afaceri de 420.000 de euro, iar pe locul trei a fost Zumzi, companie controlată de an­treprenorul online Călin Fusu.

Aproape toate companiile de pe această piaţă au pier­deri pe anul 2011.

De notat este că una dintre com­paniile din clasament, Golden Deal, cu afaceri de aproape 100.000 de euro anul trecut, şi-a suspendat în pre­zent activitatea.

Piaţa de cupoane de reduceri a explodat anul trecut în România, cele câteva zeci de jucători lansând peste 26.000 de oferte şi comercializând peste un milion de tichete. În 2010, practic anul de debut al industriei de cupoane de reduceri din România, valoarea totală a pieţei a fost de aproximativ 100.000 de euro, faţă de aproximativ 15-18 milioane de euro în 2011.

Cel mai mare cupon de reducere vândut anul trecut a avut o valoare de 12.900 de lei, pentru o vacanţă în Sin­gapore.

Piaţa de cupoane de reduceri din România ajun­sese la jumătatea acestui an la un rulaj lunar de două milioane de euro şi are potenţialul de a mai creşte de câteva ori în următorii trei ani, potrivit unor estimări realizate anterior de Călin Fusu - CEO al Zumzi -, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă.

Marea majoritate a cumpărătorilor sunt femei, care au studii superioare, iar 85% din plăţi sunt realizate cu cardul. Piaţa are potenţial de a creşte de 10 ori în trei ani dacă ne uităm la evoluţiile de pe alte pieţe din regiune, a spus Călin Fusu.