Umbrărescu amână cu câteva săptămâni deschiderea autostrăzii Timişoara-Lugoj din cauza secetei
Tronsonul de autostradă Timişoara-Lugoj, lotul 1 (9,5 kilometri), ar urma să fie finalizat după 15-20 august, deşi iniţial constructorul şoselei anunţase că îl va termina la finalul lunii iulie.
Spedition UMB, firmă controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, anunţase în urmă cu aproape trei săptămâni că cei 9,5 kilometri ai primului lot din autostrada Timişoara-Lugoj ar urma să fie gata la finalul lunii iunie, însă seceta se pare că a dat peste cap aceste planuri. Temperaturile ridicate (peste 35 de grade Celsius) pot afecta, spre exemplu, procesul de întărire a betonului, cauzând uscarea rapidă a acestuia, spun specialişti din piaţă.
La 1 iunie stadiul fizic de construcţie al tronsonului Timişoara-Lugoj era de circa 40%, potrivit datelor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), însă este foarte posibil ca şoseaua să fie gata mai devreme decât termenul contractual, aprilie 2013, având în vedere că are o lungime destul de mică. Construcţia acestui tronson de autostradă a început în luna octombrie a anului trecut. CNADNR a plătit până la 1 iunie circa 15,6 milioane de euro din contractul de circa 48,9 milioane de euro pentru această autostradă.
Primul lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj face parte din Coridorul IV paneuropean şi, odată finalizat, ar urma să continue autostrada Arad-Timişoara, deja inaugurată la finalul anului trecut. În prezent se află în construcţie circa 275 de kilometri de autostrăzi, majoritatea situaţi pe Coridorul IV paneuropean. Cea mai mare parte a acestor şantiere ar urma să fie gata anul viitor, potrivit termenelor contractuale.
Şantierele de autostrăzi din România au avut tot timpul termene întârziate, cel mai recent exemplu în acest sens fiind autostrada Bucureşti-Ploieşti. Deşi trebuia inaugurată iniţial în 2010, pe această şosea se poate circula abia de o săptămână şi jumătate, dar cu restricţii de viteză.