Mazda vrea trei noi dealeri, dar se aşteaptă la vânzări mai mici

Autor: Bogdan Alecu 31.07.2012

Reţeaua Mazda de pe piaţa locală va continua să se extindă până la finele anului cu trei noi centre, dintre care unu în Oradea şi două în zona Moldovei, potrivit oficialilor reprezentanţei locale a mărcii nipone.

 

"Avem în plan o deschidere a unui nou showroom în Oradea, prin dealerul ATP care e prezent în Baia Mare, şi mai suntem în discuţii pentru noi centre în Moldova, în Iaşi şi Bacău, dar nu este nimic oficial încă. Dorim să acoperim zona de est deoarece în acea parte există o afinitate mai mare pentru mărcile japoneze", a spus Dragoş Grapinoiu, marketing manager Mazda pentru România. În prezent reţeaua Mazda pe piaţa locală dispune de 14 centre auto, dintre care patru în Capitală.

 

În primele şase luni ale acestui an vânzările Mazda au înregistrat o scădere de aproape 15% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 230 de autovehicule. Scăderea cea mai mare, de 81%, a venit pe segmentul autovehiculelor comerciale, de la 21 la 4 unităţi din modelul de camionetă BT50. Spre comparaţie, în acelaşi interval de timp vânzările autoturismelor de import au scăzut cu aproape 14%, conform statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

 

Pentru 2012 oficialii Mazda estimează vânzarea unui volum de aproximativ 500 de unităţi, în scădere uşoară faţă de cele 527 de autovehicule livrate anul trecut.

 

"Anul acesta cota de piaţă a flotelor a crescut la 50%, ca niciodată, unde numai mărcile de volum au acces. Aici se concurează ca marcă, preţ, notorietate, dar şi ca mărime a reţelei şi putere de negociere. Diferenţa este că noi ne concentrăm să vindem profitabil şi nu să avem profit după vânzare, în service. Acum firmele de leasing operaţional au o prezenţă tot mai importantă pe piaţă, iar pe acest segment noi avem o cotă similară cu cea din piaţa totală", a declarat Dragoş Grapinoiu.

 

Potrivit datelor APIA, în primele cinci luni ale acestui an vânzările către persoane fizice au scăzut la 31% din piaţă, de la 45% anul trecut, diferenţa fiind reprezentată de vânzările către firme. În ceea ce priveşte piaţa de leasing operaţional, serviciu prin care firmele închiriază flote auto, aceasta a crescut cu aproape 20% în fiecare an, ajungând la peste 200 de milioane de euro în acest an şi un număr de aproape 45.000 de maşini aflate în acest serviciu.

 

Anul acesta Mazda a lansat pe piaţa locală noul SUV compact CX5, cu un preţ de pornire de 22.190 de euro cu TVA, din care se vor livra 160 de maşini în acest an, conform datelor companiei, 75 dintre acestea fiind deja vândute.