Un antreprenor din industria avicolă dezvoltă o reţea de 50 de magazine alimentare

Autor: Gabriel Razi 01.08.2012

Distribuitorul de furaje şi pui de o zi Agro­land, companie deţinută de omul de afaceri Horia Car­dos din Timişoara, atacă piaţa de retail tradiţional, vizând deschiderea a 50 de magazine de proximitate în franciză, în care urmează să vândă produse agroali­men­tare de bază precum carne, ouă sau lapte, furni­zate de mici fermieri.

"Puii vor proveni din ferme mici agreate, de unde vor fi ridicaţi pentru procesare de către Agroland. Ne pro­punem un număr de 50 de băcănii după doi ani de la deschiderea primeia. Puii vor fi procesaţi doar în aba­toare de mici dimensiuni. Numărul fermierilor im­plicaţi în proiect se va stabiliza probabil în jurul cifrei de 150", explică Horia Cardos, directorul general al Agroland, fără să precizeze când va fi deschisă prima băcănie din reţeaua de retail alimentar a Agroland.

Mutarea Agroland, companie cunoscută şi ca distribuitor de furaje şi pui de o zi, este surprinzătoare, având în vedere că retailul tradiţional a avut mult de suferit în ultimii ani ca urmare a scăderii consumului şi a extinderii jucătorilor multinaţionali din retailul modern. Ultimii cinci ani au marcat dispariţia a 5.000 de magazine tradiţionale, adică 5% din total.

În ciuda turbulenţelor, companiile româneşti şi străine continuă să îşi manifeste interesul pentru re­tai­lul tradiţional. Spre exemplu, familia Paraschiv, ce de­ţine mai multe companii implicate în industria cărnii, a demarat recent extinderea unui lanţ de retail ali­men­tar sub brandul La Provincia. Şi grupul Metro are o iniţiativă în acest sens, cu proiectul "La doi Paşi", o re­ţea de magazine în franciză care a ajuns deja la 200 de unităţi.

Agroland mizează şi în cazul băcăniilor pe stra­te­gia francizei, o mişcare exersată deja în cadrul extin­derii reţelei de retail pentru pui de o zi şi furaje pentru animale pe care compania o deţine în mediul rural. În prezent Agroland controlează o reţea de 168 de unităţi, dintre care 20 proprii şi restul în franciză.

"Magazinele vor fi cu precădere în zonele aglomerate din marile oraşe. Ne vom extinde în acelaşi sistem de franciză (ca şi până acum - n.red.), avem 52 de parteneri cu care avem relaţii foarte bune şi vrem să le păstrăm şi în cazul băcăniilor", spune Cardos. Calculele omului de afaceri arată că în al doilea an de funcţionare reţeaua ar trebui să genereze încasări de 2,2 milioane de euro (10 milioane de lei).

Pentru a-şi asigura aprovizionarea cu produsele alimentare ce ar urma să fie comercializate în lanţul propriu de retail tradiţional, Agroland a demarat deja discuţiile pentru crearea unei asociaţii ce urmează a grupa mai mulţi crescători de păsări de mici dimensiuni. Agroland a încheiat anul trecut cu afaceri de 10 milioane de euro, iar pentru acest an compania estimează creşterea cu 30% a încasărilor.