Afacerile Apulum Alba Iulia au crescut cu 39% în S1

Autor: Laurentiu Cotu 07.08.2012

Producătorul de articole din porţelan Apulum, unul dintre principalii furnizori locali ai concernului suedez IKEA, a realizat în primul semestru o cifră de afaceri de 37,5 mil. lei (circa 8,2 mil. euro), în creştere cu 39% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Iniţial, Apulum îşi bugetase pentru anul în curs afaceri totale de 80 mil. lei (peste 18 mil. euro), în creştere cu 20% faţă de anul trecut, însă în prezent oficialii companiei spun că nu vor realiza bugetul prognozat.

"Nu vom reuşi să atingem bugetul estimat pentru acest an din cauza faptului că investiţia prevăzută a se finaliza în luna septembrie întârzie din diverse motive. Astfel, finalizarea proiectului ce prevede montarea unui nou cuptor de ardere rapidă a porţelanului s-a decalat pentru luna decembrie 2012", a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Voican, directorul executiv al companiei Apulum.

Investiţia în montarea şi punerea în funcţiune a celui de-al cincilea cuptor de ardere rapidă a porţelanului se ridică la două mi­lioane de euro şi prevede creşterea capacităţii de producţie a companiei cu încă aproximativ 3.500 de tone din luna decembrie a acestui an. Iniţial, proiectul trebuia finalizat cu trei luni mai devreme.

Capacitatea actuală de producţie a Apulum este de 11.000 de tone de porţelan pe an după ce în luna aprilie a anului trecut a fost pus în funcţiune al patrulea cuptor de ardere rapidă. Principalul client al companiei este grupul suedez IKEA, pentru care Apulum livrează în principal seturi de farfurii, dar şi alte produse. Anul trecut, compania din Alba Iulia a încheiat un contract cu IKEA pentru furnizarea a 11 milioane de piese din porţelan.

Pe lângă compania suedeză, Apulum mai colaborează pe pieţele externe cu firmele Rody Time (Italia), Befa (Grecia), Antonio Borras (Spania), Michael Fischer (Germania), Creatable (Germania), Cinsa (Mexic) sau Serland (Republica Moldova). Gama de produse cuprinde atât porţelan pentru menaj şi porţelan hotelier, cât şi obiecte decorative şi bibelouri. Ponderea vânzărilor la export ajunge la circa 86% din cifra de afaceri a com­paniei.

"Piaţa externă este în creştere datorită intenţiei Uniunii Europene de a introduce taxe vamale pentru importul produselor similare din China. Astfel, foarte mulţi clienţi din Europa au venit la noi cu comenzi mari, în principal lanţurile de magazine Metro, Carrefour sau Tesco", a precizat Voican.

Apulum a ajuns la 839 de angajaţi, însă compania intenţionează să mai recruteze încă 60 de oameni în momentul în care cel de-al cincilea cuptor de ardere rapidă a porţelanului va fi pus în funcţiune.

Fabrica de porţelan Apulum a fost înfiinţată în anul 1970 în Alba Iulia, fiind în prezent cel mai mare producător de porţelan din România. În 2011, vânzările Apulum Alba Iulia au ajuns la 66,4 milioane de lei (peste 15 milioane de euro).

Compania a fost preluată în urmă cu patru ani de grupul italian Rody Time.