Ivănescu, Premium Auto: Cine a ştiut să facă bani a ştiut şi să-i păstreze

Autor: Bogdan Alecu 09.08.2012

Creşterea vânzărilor în acest an pentru mărcile Jaguar şi Land Rover, maşini cu preţuri de la 50.000 de euro în sus, a determinat extinderea reţelei de dealeri a grupului Jaguar Land Rover cu două noi puncte de vânzare, care vor fi deschise până la sfârşitul anului.

 

Cu cele două noi centre de vânzare, reţeaua grupului va ajunge la 12 unităţi la nivel naţional.

 

"Până acum s-au deschis dealeri noi, cum este cazul celui din Arad (2012), şi un altul la Piteşti (în 2011). Mai avem doi dealeri cu care discutăm în zone cu potenţial şi care nu sunt încă acoperite. Unde vor fi deschise următoarele locaţii urmează să anunţăm după terminarea discuţiilor cu aceştia", a spus Mihai Ivănescu, directorul general al Premium Auto, importatorul mărcilor Land Rover şi Jaguar, parte a Ţiriac Holdings.

 

În prima jumătate a anului vânzările Jaguar pe piaţa lo­ca­lă s-au triplat, la peste 30 de unităţi, iar cele ale Land Rover au crescut cu aproape 150%, la peste 361 de maşini.

 

"Este greu de estimat ce se va întâmpla până la finele anului, însă Jaguar va vinde în acest an peste 100 de maşini. Până la nivelul lunii iulie am reuşit să depăşim substanţial vo­lu­mele realizate anul trecut. În ceea ce priveşte Land Rover, de asemenea estimăm o creştere puternică faţă de anul tre­cut", a spus Mihai Ivănescu.

 

În opinia şefului Premium Auto, maşinile premium sunt mai puţin afectate de criză deoarece oamenii care au făcut bani de-a lungul timpului nu numai că au ştiut să-i facă, dar au ştiut şi să-i păstreze. "Cei care îşi doresc maşini din clasa premium sunt mai chibzuiţi şi mai pregătiţi să facă faţă crizei în care ne aflăm în momentul actual", a spus Ivănescu.

 

La nivelul primului semestru al acestui an, numărul mărcilor auto care au înregistrat o creştere faţă de perioada si­mi­lară a anului trecut a scăzut la 16 dintr-un total de aproape 40 de branduri, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Din cele 16 mărci auto care au crescut în prima jumătate a anului, doar trei sunt mărci de volum, restul reprezentând branduri premium sau de camioane. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în se­mes­trul întâi de Maserati, brandul italian de lux care a comer­cia­lizat patru automobile, faţă de unul singur în acelaşi inter­val din 2011. Pe locul secund se află tot o marcă italiană, Lancia, care a crescut tot cu aproape 300%, la 22 de unităţi, în timp ce pe locurile trei şi patru se află mărcile britanice de lux Ja­guar şi Land Rover.